וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמושים ניגרים: "לא נסייע במציאת הישראלי"

28.8.2008 / 18:03

לדברי חברי ארגון המורדים בדרום ניגריה, הם יודעים היכן מוחזק איש העסקים הישראלי, אך לא יסייעו בהצלתו כי כינו אותם "טרוריסטים"

חמושים ניגרים אמרו הערב (חמישי) כי ידעו היכן מוחזק איש העסקים הישראלי שנחטף אתמול בעיר פורט הארקורט בניגריה, אך החליטו לא לסייע בהצלתו מאחר שכלי התקשורת הישראליים כינו אותם "טרוריסטים". "בן הערובה נמצא והוא ככל הנראה חולה בסוכרת", מסרה התנועה לשחרור הדלתא של הניג'ר (MEND), ארגון המורדים הגדול בדרום ניגריה.

"הארגון מוכן לבקש משוביי החטוף להתנהג אליו בצורה הומנית, אך לא יאפשר את מציאתו או לנהל משא ומתן לשחרורו", נאמר באי-מייל ששלח הארגון. MEND, ארגון המורדים שמנהל את הקמפיין שלו על ידי חטיפת עובדי נפט זרים ופיצוץ צינורות נפט, הודיע אתמול כי אין הוא אחראי לחטיפה. הוא הציע לעזור בשחרור החטוף אם יתבקש, אך חזר בו. "ההצעה מבוטלת עד שערוץ שבע יתנצל באופן רשמי על כך שכינה את הארגון כקבוצה של טרוריסטים", נמסר מהארגון.

האזרח הישראלי החטוף, עובד חברת הנדל"ן "גילמור" בן כ-60, נחטף ביום שלישי סמוך לשעה 23:00 על ידי ארבעה חמושים מביתו שבעיר פורט הארקורט שבדלתא של ניגריה. הנחת המוצא של הגורמים הישראלים שמטפלים באירוע היא כי הרקע לחטיפה הוא פלילי. החטיפה אירעה בתום אירוע בביתו של מושל מדינת ריבר-סטייט בניגריה, בו השתתף החטוף. מיד עם הגיעו חזרה לביתו, התנפלו עליו מספר חמושים, השליכו את נהגו האישי מהמכונית וחטפו אותו מהכניסה לבית.

הודעה נמסרה לבני משפחתו של החטוף בישראל, והם ביקשו שלא להיחשף ולשמור על אלמוניותו. משרד החוץ הקים צוות מיוחד המטפל נושא בשיתוף גורמים נוספים. שגריר ישראל בניגריה משה רם נמצא במקום, והוא עומד בקשר עם המושל המקומי, עם הרשויות ועם נציגי השבטים, שביצעו בעבר חטיפות דומות.

  • עוד באותו נושא:
  • ניגרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully