וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניעלין: בן 12 נפצע בראשו מכדורי גומי

יהושע בריינר ונתיב נחמני

28.8.2008 / 20:22

המפגינים בכפר מסרו כי הילד נפצע באורח בינוני לאחר שנורה על ידי שוטרי מג"ב. עוד 12 בני אדם נפצעו בעימותים האלימים בכפר

מערכת וואלה

(צילום: ישראל פוטרמן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

ילד בן 12 נפצע אחר הצהרים (חמישי) מפגיעת כדור גומי בראשו, בכפר ניעלין ממערב לרמאללה, במהלך הפגנה נגד תוואי גדר ההפרדה במקום. פעילים שהפגינו במקום מסרו כי הוא פונה לבית החולים. מהמינהל האזרחי נמסר כי הנער נפצע באורח קל מאוד ושוחרר כבר מבית החולים. 12 בני אדם נפצעו מוקדם יותר בכפר, שישה מהם לוחמי מג"ב שנפצעו באורח קל.

לוחם שנפצע בבוקר קיבל טיפול רפואי במקום והועבר לבית החולים "הדסה הר הצופים" בירושלים. לדברי המפגינים, שמונה פלסטינים נפצעו, פצועה אחת נפגעה בראשה מכדור גומי ואישה בהריון איבדה את הכרתה לאחר שרימון גז הושלך לתוך ביתה. עוד טוענים המפגינים, כי לשם פיזור ההפגנה נעשה שימוש באש חיה, רימוני גז והלם ואלות.

כ-250 פלסטינים, ישראלים וזריםהפגינו בכפרולדברי גורמי ביטחון הם יידו אבנים "באופן מסיבי". ישראלי ושלושה פלסטינים נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון. אחד העצורים הוא ערפאת עמירה, בן 12, אחיה של הילדה שצילמה את סא"ל עמרי בורברג, המג"ד שהונצח כשהוא מורה לפקודו לירות לעבר רגלו של עצור פלסטיני. עצור נוסף הוא ראש הכפר השכן מידיה. מכוחות נמסר כי נעשה שימוש בגז מדמיע וירי כדורי גומי אל המפגינים, המוחים על תוואי גדר ההפרדה במקום, שלטענתם, מספחת אדמות פלסטיניות.

בתחילת החודש מת מפצעיו יוסוף עמירה, בן 18, שנפצע אנושות מירי בראשו במהלך הפגנה בכפר. מקורות רפואיים פלסטיניים מסרו לאחר התקרית כי כוחות צה"ל ירו כדורי גומי לעבר ראשו של עמירה והוא הובא לבית החולים ברמאללה במצב של מוות קליני. האירוע התרחש מיד בתום הלווייתו של הילד אחמד יוסף מוסא, שנהרג מירי כוחות הביטחון הישראלים במהלך הפגנה בכפר. לפני שבועיים נפצעו במקום באורח קל שבעה מפגינים ישראלים וצלם עיתונות ישראלי. ביום שלפני כן נפצעו 11 מפגינים בכפר, ביניהם אזרחית שבדית, שרגלה נשברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully