וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה פלסטינית יצאה מעזה בספינת השמאל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.8.2008 / 16:22

משפחת דרוויש מעזה עזבה בצהריים לקפריסין על סיפון ספינת "שבירת המצור" ביחד עם 35 פעילי השמאל שביקרו ברצועה

35 פעילי השמאל הזרים שהגיעו על ספינות "שבירת המצור" מקפריסין לעזה שטו היום (חמישי) בחזרה לקפריסין כשעל סיפון אחת הספינות משפחה פלסטינית מעזה בעלת אזרחות קפריסאית. בני משפחת דרוויש עומדים להיפגש עם קרוביהם מקפריסין לאחר שנים ארוכות שלא נפגשו. מוקדם יותר איימו פעילי השלום להוציא גם חולים וסטודנטים מחוץ לעזה.

יושב ראש הוועדה העממית למאבק במצור ואחד ממארגני "משט השלום", חבר הפרלמנט הפלסטיני ג'מאל חודרי, אמר כי מספר החולים שיועלו על האוניות יתואם עם הרשויות בקפריסין. "זוהי תחילת שבירת המצור", הסביר. חודרי סיפר כי פעילי השלום שהגיעו מקפריסין לעזה ביקרו בבתי חולים כדי לראות את מצב החולים ברצועה ונפגשו עם משפחות אסירים וסטודנטים שאינם מורשים לצאת ללמוד בחו"ל.

חודרי גינה גם את מעצרו שלשום של פעיל השמאל פרופ' ג'ף הלפר, שהיה הישראלי היחיד ששט על האוניה לעזה. "המעצר מעיד על איבתם של שלטונות הכיבוש הישראלי לשלום ועל התנערותם מזכויות אדם", אמר.

בתוך כך, שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט שיגר לחמאס אזהרה חריפה מפני פריצת הגבול בין עזה לרפיח. "מי שיאיים על רפיח וינסה לפרוץ את הגבול ללא אישור יעמוד בפני הפתעה לא משמחת". בראיון לרשת 'אל-ערבייה' אמר אבו אל-רייט כי המעבר ייפתח לחולים ולמקרים הומניטריים. מקורות פלסטינים מסרו לסוכנות הידיעות "מען" כי מצרים מתכוונת לפתוח ביום שבת וראשון את מעבר רפיח במקרים ספציפיים של תושבים שנתקעו בשני צידי הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully