וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: לאובמה נותר רק לנצח

טלי גולדשטין

28.8.2008 / 19:00

השבוע התקיימה בדנוור הוועידה הדמוקרטית, במהלכה קיבל עליו האדם שעשוי להיות הנשיא השחור הראשון בארה"ב את המועמדות

ההכנות בעיצומן

הוועידה הדמוקרטית היא האירוע הרשמי של הכרזת מועמד המפלגה לנשיאות וסגנו ונערכת מדי ארבע שנים. השנה נערכה הוועידה בדנוור, קולורדו, בין ה-25 באוגוסט ל-28 באוגוסט. הסנאטור ברק אובמה נשא את נאום קבלת המועמדות ביום האחרון של הוועידה. דנוור אירחה את הוועידה בפעם האחרונה ב-1908. עלות הכנת אולם "פפסי" לוועידה נאמדת בכ-15 מיליון דולר. מארגני האירוע העריכו כי לוועידה הגיעו 50 אלף תומכים ו-15 אלף אנשי תקשורת. עם זאת, לנאומו של אובמה הגיעו כ-80 אלף איש.

האישה הגאה

למול קהל עצום שנשא שלטים עליהם כתוב "מישל", דיברה אשתו של אובמה על כך שבעלה מייצג את הערכים האמריקאים הטיפוסיים, ודחתה את האישומים מצד הרפובליקנים לפיהם אובמה הוא ידוען מרוחק. "אני באה לכאן כאשה שאוהבת את בעלה ומאמינה שהוא יהיה נשיא מצוין", אמרה אובמה. "אני באה לכאן כאם שבנותיה הן לבה ומרכז עולמה".

השושלות הפוליטיות מתחלפות

טד קנדי נשא נאום מפתיע בפתח הוועידה. הסנאטור בן ה-76 עבר לפני כ-3 חודשים ניתוח להסרת גידול ממאיר במוחו. קנדי, שהתעקש לנאום על אף מצבו הבריאותי, עשה הכל כדי לסמן את אובמה כיורש של אחיו הנשיא המנוח ג'ון קנדי. "בנובמבר הקרוב, הלפיד יעבור שוב לדור החדש של האמריקאים. העבודה מתחילה מחדש, התקווה שבה ומתעוררת והחלום ממשיך לחיות", אמר וגרם לקהל של לקום ולהריע דקות ארוכות.

סלבריטאים בעד אובמה

הוועידה הדמוקרטית לא היתה נטולת בידור. אחד מאמנים שהגיעו היה ג'ון לג'נד - זמר סול ונגן פסנתר. לג'נד היה אחד מהאמנים הראשונים שהביע את תמיכתו באובמה. כשהופיע בתוכניות אירוח על מנת להסביר את בחירתו, אמר כי הוא מאמין שארצות הברית צריכה שינוי, ושאובמה הוא המועמד המתאים ביותר לעשות זאת. עד כה תמכו בפומבי במועמד השחור כמה מפורסמים כמו אופרה ווינפרי והשחקנים רוברט דה נירו, גווינת פלטרו, טום הנקס, סקרלט ג'והנסון והאלי ברי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

היריבה לשעבר

בעוד בעלה יושב בקהל עם דמעות בעיניו ותומכיה מריעים, הסנאטורית הילרי קלינטון פנתה בקריאה נרגשת לאיחוד השורות מאחורי יריבה לשעבר, אובמה. קלינטון, שהיתה בטוחה בניצחונה בפריימריז על ראשות המפלגה, הוכיחה שוב כי היא אחת הנשים והפוליטיקאיות החזקות והמרשימות ביותר בהיסטוריה. במהלך נאומה, שארך 23 דקות, לא הורגשו אפילו פעם אחת רגשות זעם או אכזבה עקב הפסדה הצורב. אנשים רבים שלא הצביעו עבורה בוודאי התחרטו לאחר שראו את הופעתה.

הנשיאה בעתיד?

בתם של ביל והילרי קלינטון, צ'לסי, הגיעה גם כן לוועידה הדמוקרטית במטרה להציג את אמה לפני שזו עלתה לנאום. צ'לסי מילאה תפקיד מרכזי במהלך מסע הבחירות של הילרי, חצתה את ארה"ב ממערב ומזרח ומצפון לדרום ועבדה ללא לאות כדי להביא לניצחון אמה. למרות ההפסד של הילרי, נראה כי צ'לסי הצליחה לבסס עצמה כפוליטיקאית מתחילה בעלת יכולות מבטיחות. אולי בעוד מספר שנים נראה אותה בבית הלבן באותו תפקיד שלא הצליחה אמה לקבל.

הנשיא לשעבר

בקריאות רמות התקבל נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון כשעלה לנאום בוועידה הדמוקרטית. קלינטון, שבעבר ביקר את אובמה כשהתמודד מול אשתו הילרי על ראשות המפלגה הדמוקרטית, הביע תמיכה בלתי מסוייגת במועמד הנבחר והוכיח כי הוא יכול להתעלות מעבר לרגשותיו האישיים ולעשות את הדבר הטוב ביותר עבור מפלגתו.

המועמד לסגנות

ג'וזף (ג'ו) ביידן סגנו של ברק אובמה נאם אף הוא בוועידה, ובסופו של הנאום זכה אף לקבל את ברכתו של אובמה עצמו שהגיע לאולם. ביידן, שנבחר בשל ניסיונו בנושאי חוץ ביטחון, הוא אחד מהסנטורים הוותיקים ביותר בסנאט ומבקר חריף של ממשל בוש ושל ממשיכו, המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין. בנאומו, תקף ביידן את מקיין וטען כי "הוא המשכו של בוש בנושאי הכלכלה".

הנשיא הבא של ארה"ב?

ביום רביעי בלילה הפך ברק אובמה, הסנאטור הצעיר וחסר הניסיון ממדינת אילינוי, באופן רשמי למועמד השחור הראשון של מפלגה גדולה בארצות הברית שמתמודד על תפקיד נשיא המדינה. ביום חמישי, באותו תאריך בו לפני 45 שנה נשא מרטין לותר קינג את נאומו המפורסם "יש לי חלום" בוושינגטון, קיבל אובמה את המועמדות בנאום כריזמטי מול 80 אלף בני אדם באצטדיון הפוטבול שבעיר דנוור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully