וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מקיין ינסה לגנוב את אור הזרקורים?

גיל קדרון

28.8.2008 / 12:57

על פי דיווחים, כדי לנסות ולהסיט את תשומת הלב התקשורתית מאובמה, יכריז הלילה המועמד הרפובליקני על שותפו למירוץ. הפייבוריט: רומני

בדיוק כשכל עיני האומה מופנות כלפי ברק אובמה והוועידה הדמוקרטית, צפוי יריבו הרפובליקני ג'ון מקיין להודיע את בחירתו למועמד המפלגה לסגן נשיא, כך מדווחות היום (חמישי) סוכנויות הידיעות. כלי התקשורת האמריקאים חלוקים בנוגע לתזמון ההודעה, הערב או מחר בבוקר.

מטרתו של מקיין היא למנוע את הקפיצה המסורתית בסקרים לאחר הוועידה, על ידי הסבת תשומת הלב התקשורתית מהמשמעות ההיסטורית של בחירה באפרו-אמריקאי כמועמד לנשיאות, כמו גם לעמעם את נאומו של אובמה הלילה, שבארה"ב מכנים עוד לפני שנשמעה ולו מילה אחת ממנו - "היסטורי".

רומני הוא האיש?

לפי רוב ההערכות, חברו למסע של מקיין יהיה יריבו בפריימריז הרפובליקנים, איש העסקים והמושל לשעבר של מסצו'סטס מיט רומני, בתקווה שערכיו השמרניים יחזקו את מקיין בחזית בה הוא חלש בעיני מצביעי הימין. מיד לאחר ההכרזה, צפויים לצאת מקיין ובחיר לבו למסע בחירות במדינות אוהיו, פנסילבניה ומיזורי, לקראת הוועידה הרפובליקנית שתיפתח ביום שני במינסוטה.

רומני בן ה-61 החל לתקוף השבוע את אובמה, ונשמע מוכן לשאלות הקשות שיישאל בנוגע למקיין, אותו תקף בחריפות השכם וערב במהלך הפריימריז. הוא גם ענה בזריזות לשונית כשנשאל בנוגע לעושרו המופלג ולמספר הבתים שבבעלותו. "ארבעה", אמר, "אחד פחות מג'ון קרי".

רומני מחזיק בקבלות כלכליות כתומך מובהק של הניאו ליברליזם והשוק החופשי, בעוד מקיין נתפס כאיש שהכלכלה אינה בראש מעייניו. הפופולריות שלו במישיגן, שם אביו היה מושל, ובמסצ'וסטס, עשויות להיות מכריעות עבור מקיין בבחירות בנובמבר. מצד שני, העובדה כי רומני הינו נוצרי מורמוני עשויה להניא את המפלגה שידועה באוריינטציה האוונגליסטית שלה מלהעמיד בראשה מועמד חילוני ומורמוני.

מועמדים נוספים הם המושל לשעבר של פנסילבניה טום רידג', יועץ ביטחוני בכיר בממשלו של ג'ורג' וו. בוש, ומושל מינסוטה טים פאוולנטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully