וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינלאומי: ההכנסות עלו, הרווח הצטמצם

טל לוי

28.8.2008 / 16:02

הכנסות הבנק הסתכמו ב-522 מיליון שקל ברבעון השני, עלייה של 3.6%. ההפרשה לחובות מסופקים פחתה בשיעור משמעותי של 24%

הבנק הבינלאומי מציג הבוקר דו"חות המעידים על עלייה של 3.6% בשורת ההכנסות, ל-522 מיליון שקל, אך על ירידה של 44% ברווח השוטף של הבנק, שהסתכם ב-97 מיליון שקל. דו"חות הבנק נקיים מרווחים חד-פעמיים, והם משקפים את פעילותו השוטפת.

הכנסות הבנק גדלו, בין היתר, בשל איחוד תוצאות עם בנק מסד, החל ברבעון השני של 2008. הבנק מציג תשואה של 7% ברבעון השני של 2008, לעומת תשואה של 14.6% ברבעון המקביל, ותשואה של 6.8% במחצית הראשונה של 2008, לעומת 12.5% בתקופה המקבילה.

ההכנסות של הבינלאומי הן רווחי המימון שרושם הבנק לאחר שהוא מגייס כסף (באמצעות הנפקת אג"ח או מפקדונות נושאי ריבית שמפקיד הציבור) ומלווה אותו בריבית גבוהה יותר למשקי הבית ולעסקים. מתוך כך, יוצר הבנק הפרשה חשבונאית לחובות מסופקים, כלומר, החזרי הלוואות שהבנק מטיל ספק ביכולתו לגבות.

ההפרשה של הבינלאומי לחובות מסופקים ירדה ב-24% ל-25 מיליון שקל כך שההכנסות לאחר ההפרשה לחובות מסופקים עלו ב-5.5% ל-497 מיליון שקל. הבינלאומי רושם מדי רבעון הפרשה חשבונאית לחובות מסופקים. כעת עומדת עתודת ההפרשה המצטברת על 2.74 מיליארד שקלים – מתוך סך האשראי שמעניק הבנק לציבור שמסתכם ב-60.6 מיליארד שקלים. מדובר בעלייה של 9% באשראי שמעניק הבנק לעומת תום 2007.

עלייה בהכנסות מעמלות

הבינלאומי אמנם רשם עלייה בהכנסות, אולם עלייה זו לא תורגמה גם לעלייה ברווח הנקי - בשל גידול בהוצאות התפעול מצד אחד וירידה בהכנסות התפעוליות מצד שני. הרווח הנקי של הבנק ירד בכ-37% יחסית למחצית הראשונה של 2007, והסתכם ב-186 מיליון שקל.

הכנסות הבנק מעמלות עלו ב-2.5% ל-285 מיליון שקל, אולם ההכנסות האחרות ירדו ב-46% ל-30 מיליון שקל, כתוצאה ממכירת קופות הגמל של הבנק. מנגד, הוצאות הבנק עבור שכר עלו ב-5.8%, ל-330 מיליון שקל - וסעיף ההוצאות האחרות זינק ב-39% ל-178 מיליון שקל. הוצאות אלה משקפות עלייה בהוצאות עבור מחשוב, פרסום, שיווק ואחזקת בניינים. בבנק מציינים שההשקעה בהתרחבות הקבוצה ל-180 סניפים ושילוב הבנקים בקבוצה (תשתיות ומחשוב) הם "הגורם המהותי" לירידה ברווח.

בסך הכל, מציג הבנק יחס כיסוי של 51.6% ופירוש הדבר שסך ההכנסות התפעוליות, בעיקר מעמלות, מכסה 51.6% מההוצאות התפעוליות.

הבנק הבינלאומי הכיר ברבעון זה בהפסדים כתוצאה מהשקעה באיגרות חוב מגובות נכסים. הבנק הכיר בירידת ערך קבועה של 32 מיליון שקל עבור השקעה באיגרות חוב מגובות נכסים (MBS) ובהפסד של 12 מיליון שקל כתוצאה מהשקעה בקרנות גידור. 44 מיליון השקלים הללו מתבטאים בשורה התחתונה של הבנק (לאחר מס) ב-29 מיליון שקל. הפסדים אלה נרשמו בדו"ח הרווח וההפסד, ופירוש הדבר שהבנק מכיר בכך שמדובר בהפסד קבוע. הבנק מכיר גם בהפסד זמני של 63 מיליון שקל המסווגים כקרן הון מיוחד.

כעת כולל תיק אגרות החוב של הבינלאומי 1.9 מיליארד דולר המושקעים ביורובונדס, 268 מיליון דולר באיגרות חוב מגובות משכנתאות מסוג MBS בעלות דירוג AAA, שלדברי הבנק אינן חשופות למשכנתאות מסוג סאבפריים. הבנק משקיע גם במוצרים מבוססי סיכון אשראי בהיקף של 69 מיליון דולר, מוצרים מובנים בהיקף של 33 מיליון דולר, השקעה בקרנות גידור בהיקף של 38 מיליון דולר והשקעה של 25.5 מיליון דולר במוצרים מבוססי נגזרות אשראי מסוג CDS. בסך הכל מדובר בתיק בהיקף של 2.333 מיליארד דולר.

ביטול חוק התיאומים עלה לבנק 41 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2008 - דבר המתבטא בסעיף ההפרשה למסים. חוק התיאומים קבע כי בבוא החברות לשלם מס, תנוכה האינפלציה מהתשלומים. כך, במצב של אינפלציה גבוהה כמו זו שיש בישראל, יכולות החברות לשלם מס מופחת, כלומר "להתקזז" על גובה האינפלציה. הכנסת ביטלה את חוק התיאומים כך שמגן המס הזה בוטל, וכעת השחיקה האינפלציונית על ההון העצמי - שהיתה מוגנת באמצעות הטבת המס - תישחק בהתאם לאינפלציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully