וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החוטפים של אבא עוד לא יצרו איתנו קשר"

אייל דץ

28.8.2008 / 10:43

בני משפחתו של איש העסקים הישראלי שנחטף בניגריה עדיין ממתינים לשיחה מהחוטפים. בתו: "הימים הקרובים הם קריטיים"

"הימים הקרובים הם קריטיים, אבל כרגע אין שום התפתחות בפרשה. אף אחד עדיין לא יצר איתנו קשר" - כך אמרה היום (חמישי) לוואלה! חדשות בתו של איש העסקים הישראלי שנחטף אתמול ביום שלישי בניגריה. לדבריה, גורמים ביטחוניים ביקשו מהמשפחה לא למסור פרטים נוספים כדי שלא לפגוע בחקירה הרגישה שמתנהלת בנושא.

הישראלי בן 60, העובד בחברת הנדל"ן "גילמור" בניגריה מזה שנים רבות, נחטף ביום שלישי סמוך לשעה 23:00 על ידי ארבעה חמושים מביתו שבעיר פורט הארקורט שבדלתא של ניגריה. הנחת המוצא של הגורמים הישראלים שמטפלים בארוע היא שמדובר באירוע פלילי. המשטרה המקומית עצרה את נהגו של החטוף בחשד למעורבות בארוע.

משרד החוץ הקים צוות מיוחד המטפל נושא בשיתוף גורמים נוספים. שגריר ישראל בניגריה משה רם נמצא במקום והוא עומד בקשר עם המושל המקומי, עם הרשויות ועם נציגי השבטים, שביצעו בעבר חטיפות דומות.

החטיפה אירעה בתום אירוע בביתו של מושל מדינת ריבר-סטייט בניגריה, בה השתתף החטוף. מיד עם הגיעו חזרה לביתו, התנפלו עליו מספר חמושים, השליכו את נהגו האישי מהמכונית, וחטפו אותו מהכניסה לבית.

אזור הדלתא הניגרית, העשיר בנפט, סובל באחרונה מעלייה בהיקף האלימות מצד קבוצת המורדים "התנועה לשחרור הדלתא הניגרית" (MEND), הטוענת לאוטונומיה. האזור מועד במיוחד לפורענות, ומתרחשים בו מקרים רבים של תקיפת מכוניות, חטיפות, מהומות וסכסוכים אלימים בין קבוצות אתניות. פשיעה ברחובות, מעשי שוד וגניבות מתרחשים בכל רחבי המדינה, לעתים קרובות לאור היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully