וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורו אורגינל

ירון שוורץ

28.8.2008 / 10:30

הלקסיקון מציג עוד גורו הודי שנקשרו בשמו חשדות לפרשיות פליליות כאלו ואחרות. תכירו את סאי באבא - פילנטרופ מואר או שרלטן זול?

סאטיה סאי באבא

אם עקבתם עד כה אחרי הלקסיקון, בודאי הבחנתם כי מאחורי כל אות מתחבא לפחות גורו הודי אחד שהועלו נגדו חשדות בנוגע למעורבותו בפלילים שונים ומגוונים: היעלמות כספים, אלימות ולצערנו גם פגיעות מיניות. נשאלת השאלה: האם זהו טבעו הרגיל של האדם המואר?

גם הגורו המפורסם סאטיה סאי באבא, לא הצליח להתחמק מרפרטואר האשמות דומה. הוא נולד בשנת 1926, בכפר נידח בדרום הודו ובגיל 14 הכריז על עצמו כקדוש. הסאי באבא התפרסם בזכות התמחותו בניסים, שאולי היו בעצם רק קסמים זולים, אבל הוא משך קהל והוציא שעוני זהב וצמידים ממקור בלתי נראה וכששפשף את כפות ידיו - נשר מהן אפר מרפא.

בהודו זה תפס מיליונים ואחר כך גם רצו אותו במערב. היום יש לו כבר 1,200 מרכזים, ב-114 מדינות. עשרות אלפי תורמים מעבירים לו את כספם והוא בתמורה מקים ברחבי הודו בתי חולים לחסרי כל, אוניברסיטאות שמציעות לימודים בחינם ומערכות ביוב מתקדמות לכפרים נחשלים.

המסר של סאי באבא פרדוקסלי: "היו כמוני", הוא אומר. השאלה למה הוא מתכוון. מצד אחד, הוא פילנטרופ חסר תקדים שאת משכנו פוקדים ראשי ממשלות ומפקדים בכירים בצבא. מצד שני, מאמינים לשעבר מפרסמים עליו ספרים, בהם נכתב שהכשפים היו סתם אחיזת עיניים, שעוני הזהב הפכו לברזל חלוד, אך חמור מכך - בספרים אלו מפורט גם איפה הוא נגע, כמה ולמה. האם זוהי נקמתם של מאמינים מאוכזבים שהאל הפרטי שלהם כשל, או שזוהי האמת העירומה? הדילמה היא באמת עצומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully