וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה עלול להקים בסיסים בוונצואלה"

גיל קדרון

28.8.2008 / 9:50

גורמי מודיעין מערביים חוששים מכך שחיזבאללה ינצל את הקשר ההדוק בין נשיא ונצואלה לאירן, בין היתר כדי לנקום את חיסול מורנייה

גורמים מערביים ללוחמה בטרור הביעו בעת האחרונה דאגה הולכת וגוברת מכך שחיזבאללה יהפוך את ונצואלה לבסיס לפעולותיו באמריקה הלטינית, כך מדווח ה"לוס אנג'לס טיימס".

בשנות ה-90 ביצע חיזבאללה מספר פיגועים נגד מטרות יהודיות בארגנטינה, וכעת, מדווח העיתון, מנסה הארגון לנצל את היחסים הקרובים בין נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס ואירן, בין היתר כדי לנקום את ההתנקשות בבכיר הארגון עימאד מורנייה.

צ'אבס הוא אחד מיריביה הגדולים של ארה"ב מאז יישם מדיניות סוציאליסטית בכלכלה המקומית והלאים מספר רב של תעשיות מקומיות - פעולה שפגעה באינטרסים הכלכליים האמריקאים בוונצואלה, אחת מספקיות הנפט הגדולות בעולם.

המתיחות בין שתי המדינות גרמה לצ'אבס להתקרב למדינות אחרות שנחשבות ל"מצורעות" בעיני וושינגטון, אירן לדוגמה, שם ביקר מספר רב של פעמים. שתי המדינות אף הקימו מספר פרויקטים כלכליים וחברתיים משותפים בעלות של מיליארדי דולרים.

היחסים בין ארה"ב ואירן נמצאים בהידרדרות מתמדת על רקע תוכנית הגרעין של המדינה הפרסית. ממשל בוש רמז מספר פעמים במהלך השנים האחרונות על כוונתו לתקוף את מתקני הגרעין, אולם כישלון המלחמות באפגניסטן ובעירק, שזוכות לפופולריות נמוכה בקרב אזרחי ארה"ב, סיכלו אפשרות שכזו. כעת צפוי בוש לעזוב את הבית הלבן בינואר 2009 לאחר שנכשל בניסיון לפתור את הבעיה האירנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully