וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "אסור לתת לרפובליקנים 4 שנים נוספות"

תום גולדהנד

28.8.2008 / 6:05

ברק אובמה הגיע הערב במפתיע לכינוס הוועידה הדמוקרטית לברך את סגנו ג'וזף ביידן שהכריז כי "ארה"ב צריכה מנהיג אמיתי כאובמה"

ג'וזף (ג'ו) ביידן סגנו של ברק אובמה נאם הבוקר (חמישי) בוועידה הדמוקרטית בדנבר, ובסופו של הנאום זכה אף לקבל את ברכתו של אובמה עצמו שהגיע לאולם.

ביידן שהתקבל בתשואות רמות פתח את דבריו בהסכמה לקבל עליו את תפקיד סגנו של אובמה "זה כבוד לחלוק את הדוכן עם ביל קלינטון, שהצעיד את אמריקה קדימה. אתמול הייתה זאת הילרי אשתו שריגשה אותנו, שעשתה ועושה היסטוריה. זה כבוד גדול בשבילי להיות כאן, וכן אני מקבל עלי את התפקיד להיות סגן הנשיא הבא של ארצות הברית".

"הורי לימדו אותנו לכבד את העבודה, ושכולם יכולים אם הם רק מנסים בכל כוחם, וזהו החלום האמריקאי. היום נראה שהחלום הזה חומק לנו מהידיים, מיליונים באמריקה שואלים עכשיו שאלות קשות - כיצד נחמם את הבית שנה נוספת? מה נעשה בנוגע לקיצוץ בביטוח הבריאות ואיך נפרוש לפנסיה? זוהי אמריקה שבוש הותיר לנו וזוהי אמריקה שאנו נקבל אם מקיין יבחר לנשיא הבא".

"ההבטחה שמחר יהיה טוב יותר מהיום, ההבטחה הזו נמצאת בסכנה כיום, ומקיין לא רואה זאת. יש לנו את הכוח לשנות את המצב היום, ולשנות אותו זה בדיוק מה שאובמה יעשה למדינה הזו. מקיין הוא חבר טוב שלי, זו חברות מעבר לפוליטיקה, אבל אני לגמרי לא מסכים איתו בכל הנושאים והמדיניות שלו. מקיין הוא המשכו של בוש בנושאי הכלכלה. ג'ון רוצה להעניק לחברות הנפט הטבות מס, הוא הצביע נגד אנרגיה חלופית וזה לא שינוי - זה עוד מאותו ממשל כושל".

"ממשל בוש נכשל לגמרי"

"הבחירה בבחירות אלו ברורה, צריך יותר מלוחם אמיץ, צריך מנהיג אמיתי, וברק אובמה הוא מנהיג שכזה. אובמה ישפר את הכלכלה על ידי פיתוח טכנולוגיות של אנרגיה חלופית וישחרר אותנו מהתלות בנפט. אובמה יגביר את נוכחות המשטרה ברחובות ויפעל למתן שכר הוגן וזהה לנשים ולגברים. מדינתנו כעת מבודדת יותר מאי פעם. הממשל של בוש נכשל בשבע השנים האחרונות וגם לאחרונה במשבר עם רוסיה, הוא נכשל שוב".

"אובמה ואני נעמוד מול רוסיה ונשקם את גאורגיה. אמריקה לא יכולה להרשות לעצמה ארבע שנים נוספות של שלטון רפובליקני. שוב ושוב ג'ון מקיין טעה בשיקול דעתו ובהכרזותיו לגבי אירן ואפגניסטן. ג'ון מקיין טעה וברק אובמה צדק שוב ושוב. אתם זוכרים את התקופה שבה העולם נתן בנו את אמונו, כשאובמה ייבחר העולם שוב ייתן בנו את אמונו. מיליוני אמריקאים נפגעו, וכעת זו התקופה שאנו נקום שוב ונשקם את עצמנו, זה הזמן של אובמה זה הזמן שלנו ואנו נזכה".

מיד בתום נאומו הגיע לאולם ברק אובמה עצמו לברך את ביידן והתקבל אף הוא בתשואות רמות. אובמה ינאם את נאומו הרשמי רק הלילה. "הגעתי לכאן היום רק כדי לומר עד כמה אני גאה שג'ו ביידן נמצא אתי במסע לבית הלבן", אמר אובמה. "אני חושב שהוועידה מתקדמת בצורה טובה ביותר ואשתי מישל פתחה אותה בצורה יפה. אם אני לא טועה הילרי קלינטון 'הרעידה' את האולם אתמול, ורק אם אתם תוהים, הנשיא קלינטון הזכיר לנו הערב מה זה להיות נשיא ששם בראש את האנשים", אמר אובמה והודה לזוג קלינטון על תמיכתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully