וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל קלינטון: "אעשה הכל לבחירתו של ברק אובמה"

תום גולדהנד

28.8.2008 / 4:26

הנשיא לשעבר של ארה"ב ניצב הלילה בוועידת המפלגה הדמוקרטית והכריז חד משמעית: "כן הוא יכול, אובמה יהיה הנשיא הבא של ארה"ב"


(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

בקריאות רמות התקבל הלילה (רביעי) נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון בוועידה הדמוקרטית בדנוור. קלינטון, שבעבר ביקר את אובמה כשהתמודד מול אשתו הילרי על ראשות המפלגה הדמוקרטית, הביע תמיכה בלתי מסוייגת במועמד המפלגה.

"אני נרגש להיות כאן ומודה לכולם אך יש לנו עבודה רבה, אני נמצא כאן בשביל לתמוך בברק אובמה. המירוץ למפלגה הסתיים כשהמועמדת שלי הילרי קלינטון לא זכתה, אך אני גאה בה על כל המירוץ שביצעה ואני מודה על הזכות שניתנה לנו לעבור בכל אמריקה. אמש אמרה הילרי כי תעשה הכל כדי לעזור לאובמה להיבחר והאמירה הזו תקפה גם לגבי, בעצם היא תקפה לגבי כולנו".

קלינטון הוסיף כי "האומה שלנו נמצאת כיום במשבר, המעמד הבינוני נמצא בבעיות קשות של כלכלה מדשדשת והמעמד שלנו בעולם נחלש בשל הישענות על מדינות שמייצאות נפט. זה ברור שהעבודה של הנשיא הבא תהיה לבנות מחדש את החלום האמריקאי ולבנות את מעמדה של אמריקה בעולם. כל מה שלמדתי בתקופת נשיאותי שכנע אותי שברק אובמה הוא האיש עבור המשימה הזו".

נאומו של קלינטון זכה מספר פעמים בתשואות רמות מצד הקהל. "יש לו יכולת למשוך אליו אנשים, המדיניות שלו בכל הנושאים עולה בהרבה על המדיניות של המועמד הרפובליקני, ניסיון חייו נתן לו יכולת מיוחדת להוביל את האומה בעלת הגוונים הרבים שלנו. בהחלטתו הנשיאותית הראשונה, בחירת סגנו, הוא ביצע בחירה מעולה. עם הניסיון הרב של ג'ו ביידן וההובלה של אובמה, אמריקה זוכה בטוב ביותר".

"כן הוא יכול"

"חברי הדמוקרטים אני אומר לכם כעת שברק אובמה מוכן להוביל את אמריקה, הוא מוכן להיות הנשיא הבא של ארצות הברית", המשיך קלינטון. "אובמה כנשיא יבחר בדיפלומטיה לפני מהלך לחימתי, אולם בעולם שבו הטרור ממשיך להכות הוא לא יהסס לעמוד מול אותם איומים בצורה איתנה. אובמה יודע כי אמריקה לא יכולה להיות חזקה בעולם אם היא לא חזקה בתוכה, העולם תמיד התרשם מכוחה של אמריקה כששימשה דוגמא לשאר העמים ולא כאשר הדגימה את כוחה הצבאי".

קלינטון תקף את המפלגה הרפובליקנית בכל הקשור למדיניות הכלכלית, מדיניות הפנים ומדיניות החוץ שלה בשנים האחרונות.
"בעוד כמה ימים יבחרו הרפובליקנים באדם טוב ששירת את מדינתו, אולם בשתי הסוגיות החשובות ביותר כיצד לשקם את אמריקה מבפנים ומול העולם הוא עדיין מחזיק בפילוסופיה הישנה של הרפובליקנים. וב-2001 ראינו מה קורה כשהפילוסופיה הזו מתממשת, הכלכלה קיבלה מכה קשה והעוני גדל. ולמרות הכל, המועמד החדש שלהם מבטיח עוד מאותה פילוסופיה. הם רוצים שניתן להם פרס של עוד ארבע שנים על שמונה שנים שבהן הזיקו לארצות הברית".

קלינטון השתמש בסיסמא של אובמה ואמר "כן הוא יכול אבל אנו צריכים להיות שם כדי להביא אותו לראשות הבית הלבן". לדבריו, "סיפור חייו של אובמה הוא דוגמא לחלום האמריקאי, אובמה יוביל אותנו הרחק מהפירוד והפחדים בשמונה השנים האחרונות לעבר אחדות ותקווה, ואם אתם מאמינים כמוני שזה העתיד שאנו צריכים אז הצטרפו אלי ואל אשתי הילרי ותבטיחו שברק אובמה יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully