וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקריביים: מניין ההרוגים בסופה עלה ל-60

29.8.2008 / 3:40

הסופה הטרופית "גוסטב" הותירה הרס רב באיים האיטי והרפובליקה הדומיניקנית. בלואיזיאנה הכריזו על כוננות חירום לקראת הגעתה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שלוש שנים לאחר ההוריקן "קטרינה" פגע בחופי לואיזיאנה ובניו אורלינס ניצבים כעת תושבי האזור מול האיום של הסופה הטרופית "גוסטב". לפחות 60 בני נהרגו בהאיטי וברפובליקה הדומיניקנית כתוצאה מהסופה, שצפויה לעבור בין קובה וג'מאיקה לפני שתגיע למפרץ מקסיקו.

מושל לואיזיאנה בובי ג'ינדל הכריז על כוננות לקראת הגעתה של הסופה שצפויה להגיע בסוף השבוע. גורמים רשמיים בניו אורלינס מסרו כי ראש העיירה ריי נאגין צפוי לקרוא לפינוי של התושבים מהעיר אם גוסטב יגיע לדרגה 3 עם רוחות בעוצמה של 178 קמ"ש. "זה עדיין מוקדם לומר כיצד הסופה תתפתח כשהיא תעבור מעל הים, ומה היא צפויה לעשות", אמר מנהל ארגון החירום בעיר ג'רי סניד.

"הסופה הרגה 14 בני אדם בהאיטי", כך אמר פייר לואיס פינצינט, סגן מנהל הארגון להגנת אזרחים בהאיטי. גורמים רשמיים מסרו כי שמונה בני אדם נוספים, ובינהם גם שישה ילדים נהרגו כתוצאה ממפולת בוץ שנבעה מהגשמים הכבדים בסנטו דומינגו שברפובליקה הדומיניקאנית. פינצינט מסר כי חלקים נרחבים בהאיטי נותקו מגישה למשלחות החילוץ והסיוע מאחר וכבישים וגשרים רבים נהרסו כתוצאה מהסופה.

שירותי החיזוי הזהירו שהסופה שהוגדרה כהוריקן בדרגה 1 כשעברה מעל האיטי, צפויה להתחזק ולהתגבר כשתעבור מעל הים. התחזית צופה כי גוסטב יגיע למפרץ מקסיקו בסוף השבוע ואז יהיה הוריקן בדרגה 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully