וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקפים את מקיין, מחבקים את אובמה

תום גולדהנד

28.8.2008 / 2:03

הוועידה הדמוקרטית בדנוור בחרה הלילה בברק אובמה לעמוד בראשה בקרב על נשיאות ארה"ב. הילרי קלינטון: "אובמה מוכן להנהגה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בקריאות "כן אנו יכולים" סיסמתו של ברק אובמה במהלך מסע הקמפיין שלו, מונה הלילה (רביעי) באופן רשמי הסנטור ברק אובמה כמועמד הרשמי של המפלגה הדמוקרטית במירוץ לנשיאות ארצות הברית מול הסנטור הרפובליקני ג'ון מקיין.

במהלך יומה השני, הגיעו לוועידה הדמוקרטית בדנוור הילרי קלינטון שקראה להכריז על אובמה כמועמד הדמוקרטי, בעלה ביל קלינטון שהביע את מה שכל באי הוועידה קיוו שיביע - תמיכה בלתי מסויגת באובמה, סגנו של אובמה ג'וזף ביידן, ואפילו ברק אובמה עצמו שהגיע במפתיע לאולם בסוף הנאומים כדי להודות לכולם.

הערב נפתח בספירת קולות התומכים באובמה. כאשר הגיע מספר קולות הנציגים שצבר ל-1550 מתוך 2010 שנדרשו לו הודיעה הילרי קלינטון, מי שהתמודדה מולו על התפקיד, על תמיכתה המלאה באובמה והספירה נעצרה.

"כשאנו פונים לעתיד, ברוח האחדות והאמונה בארצנו ובמפלגתנו, בואו נכריז ביחד בקול אחד כי ברק אובמה הוא המועמד שלנו, והוא יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית", קראה קלינטון וביקשה כי אובמה יוכרז כמועמד הרשמי של המפלגה הדמוקרטית. בקשתה זכתה כמובן לאישור הוועידה. נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, שביקר את אובמה כשהתמודד מול אשתו הילרי על ראשות המפלגה הדמוקרטית, הביע הלילה תמיכה בלתי מסויגת במועמד המפלגה.

"חברי הדמוקרטים, אני אומר לכם שברק אובמה מוכן להוביל את אמריקה, הוא מוכן להיות הנשיא הבא של ארצות הברית. אובמה כנשיא יעדיף דיפלומטיה על פני מהלך מלחמתי, אך בעולם בו הטרור ממשיך להכות הוא לא יהסס לעמוד מול אותם איומים בצורה איתנה. אובמה יודע כי אמריקה לא יכולה להיות חזקה בעולם אם היא לא חזקה בתוכה. העולם תמיד התרשם מכוחה של אמריקה בעת שהיוותה דוגמה לעולם ולא כשהדגימה את כוחה הצבאי".

"כן הוא יכול"

קלינטון השתמש בסיסמא של אובמה ואמר "'כן הוא יכול', אבל אנו צריכים להיות שם כדי להביא אותו לראשות הבית הלבן". הוא הוסיף כי "סיפור חייו של אובמה הוא דוגמה לחלום האמריקאי, אובמה יוביל אותנו הרחק מהפיצול והפחדים בשמונה השנים האחרונות לעבר אחדות ותקווה, ואם אתם מאמינים כמוני שזה העתיד שאנו צריכים אז הצטרפו אלי ואל הילרי ותבטיחו שברק אובמה יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית".

סגנו של אובמה ג'וזף ביידן עלה אחר כך לדוכן הנואמים וגם הוא התקבל במחיאות כפיים רועמות. ביידן אמר כי "זה כבוד לחלוק את הדוכן עם קלינטון שהצעיד את אמריקה קדימה. אתמול הייתה זאת הילרי אשתו שריגשה אותנו, שעשתה ועושה היסטוריה.אני מקבל על עצמי את התפקיד להיות סגן הנשיא הבא של ארצות הברית".

"ההבטחה שמחר יהיה טוב יותר מהיום נמצאת בסכנה כיום, ומקיין לא רואה זאת. יש לנו את הכוח לשנות את המצב, ולשנות אותו זה בדיוק מה שאובמה יעשה למדינה הזו. מקיין הוא חבר טוב שלי, אבל אני לגמרי מתנגד למדיניות שלו. מקיין הוא המשכו של בוש בנושאי הכלכלה. הוא רוצה להעניק לחברות הנפט הטבות מס והצביע נגד אנרגיה חלופית - זה לא שינוי זה עוד מאותו ממשל כושל".

"הבחירה בבחירות אלו ברורה, צריך יותר מלוחם אמיץ, צריך מנהיג אמיתי, וברק אובמה הוא מנהיג שכזה. אובמה ישפר את הכלכלה על ידי פיתוח טכנולוגיות של אנרגיה חלופית וישחרר אותנו מהתלות בנפט. אובמה יגביר את נוכחות המשטרה ברחובות ויפעל למתן שכר הוגן וזהה לנשים ולגברים. מדינתנו מבודדת יותר מאי פעם. בוש נכשל בשבע השנים האחרונות וגם לאחרונה במשבר עם רוסיה. אובמה ואני נעמוד מול רוסיה ונשקם את גאורגיה. אמריקה לא יכולה להרשות לעצמה ארבע שנים שנים נוספות של שלטון רפובליקני".

בתום נאומו של ביידן, נכנס לאולם במפתיע ברק אובמה בעצמו. "הגעתי לכאן רק כדי לומר עד כמה אני גאה שג'ו ביידן נמצא איתי במסע לבית הלבן, אני חושב שהוועידה מתקדמת בצורה טובה ביותר, ואשתי מישל פתחה אותה בצורה יפה. אם אני לא טועה, הילרי קלינטון 'הרעידה' את האולם אתמול, ורק אם אתם תוהים, הנשיא קלינטון הזכיר לנו הערב מה זה להיות נשיא ששם בראש את האנשים", אמר אובמה והודה לזוג קלינטון על תמיכתם.

הלילה הפך אובמה באופן רשמי למועמד השחור הראשון של מפלגה גדולה בארצות הברית שמתמודד על תפקיד נשיא המדינה. מחר הוא ינאם בטקס שנועל את הוועידה הדמוקרטית מול 80 אלף בני אדם באצטדיון הכדורגל שבעיר דנוור. לאחר מכן יתחיל את התמודדות הגדולה באמת - הקרב בין הדמוקרטים לרפובליקנים שיסתיים בארבעה בנובמבר בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully