וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: אייבי נתן היה אוהב אדם ואוהב שלום

אייל דץ ופנחס וולף

28.8.2008 / 0:01

מותו של אייבי נתן עורר תגובות רבות בקרב פוליטיקאים וחבריו לדרך. "יכולתו לראות מעבר לפחדים צריכה לשמש השראה להנהגה"

פוליטיקאים, חברים ושותפיו לדרך של פעיל השלום אייבי נתן, שהלך אתמול (רביעי) לעולמו בגיל 81, מספרים על האיש שלחם כל חייו למען השלום. ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר אמש: "שמעתי בצער עמוק על מותו, לאחר שבשנים האחרונות סבל ממחלה קשה וחי בתנאים קשים המיוחד. אייבי נתן היה אדם אוהב חיים, אוהב אדם ואוהב שלום. הוא צבע בצבע מיוחד של אנושיות ושל חמלה את חיי החברה הישראלית ובתור שכזה ננצור את זכרו באהבה".

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס אף הוא למותו של לוחם השלום. "אייבי היה אחד האנשים הבולטים והמיוחדים במדינה. לוחם גדול ביותר נגד המלחמה ונגד הקיפוח. האיש שהקדיש את חייו למען אנשים אחרים ולמען אנושיות טובה יותר. הוא לא חשש משום סיכון ולא היסס להיות ראשון בכל חזית. אייבי היה הכובש הגדול ביותר של הלבבות והיה המאמין ביותר בשעה שחסרה האמונה".

יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון אהוד ברק הביע צער עמוק על מותו של ספן השלום אייבי נתן. ברק אמר כי "אייבי נתן אתגר אותנו בחתירתו הנחושה והישרה לשלום, בימים שפעילותו הייתה שנויה במחלוקת. רוח החתירה לשלום, שהיה מראשוני מבטאיה, גם לה יש מקום בפסיפס של חתירתנו לשלום במציאות מורכבת ורבת האתגרים. השלום, משאלתו, בוא יבוא".

"בשמי ובשם הכנסת אני מביעה צער וכאב עמוק על פטירתו בטרם עת של לוחם השלום הנצחי אייבי נתן", כך אמרה הלילה יו"ר הכנסת דליה איציק. "מי שהיה בחייו רב החובל של ניסיונות בלתי פוסקים לקידום ההידברות בין העמים, האיש שלא ידע פחד והיה מוכן לשלם מחיר כבד כדי להשיג את מטרתו העילאית ולקרב בין העמים. גם המתנגדים לו לא יכלו להישאר אדישים אל מול נחישותו, מדינת ישראל איבדה את אחד מלוחמיה הדגולים בקרב על השלום".

"פרץ דרכים וחדר לבבות"

יו"ר מר"צ ח"כ חיים אורון אמר כי "מחנה השלום מרכין את ראשו על אובדן של לוחם אמיץ לשלום. אייבי נתן פרץ דרכים וחדר לבבות. יכולתו לראות מעבר לפחדים צריכה לשמש השראה להנהגה המדינית של ישראל כיום".

גם ח"כ יוסי ביילין התייחס אמש למותו של נתן, ואמר כי הוא "מצדיע לאומץ של אייבי נתן, שבנכונותו לסכן עצמו פרץ דרך לאחרים, והוכיח שרק מי שיש לו אומץ לדבר עם הצד השני ולשבור טבואים מיושנים ומיותרים, יכול להגיע להישגים".

איתן חריס, במאי הסרט הדוקומנטרי "אייבי נתן - עם שקיעת החמה", ומי שהעביר שעות רבות עם נתן בשנותיו האחרונות, אמר הערב לוואלה! חדשות כי בערוב ימיו סבל נתן קשות וביקש את נפשו למות. "היו לו כוחות אדירים וזו הסיבה שהוא החזיק מעמד עד כה. בשנים האחרונות הוא סבל מאוד וטוב שהוא הפסיק לסבול".

שאול אייזנברג, חברו של נתן ומי שהיה שותף להפלגות רבות עם ספינת "קול השלום" אמר כי "מדובר באדם גדול. אדם שביליתי איתו תקופות ארוכות מחיי, מ-1978 ועד היום שבו הטביע את הספינה וגם אחר כך בשידורי רדיו משותפים. אני לא אשכח את היום שבו הסעתי אותו לכלא 'אייל', שם נכלא בעקבות מפגשיו עם נציגי ארגון אש"ף. הוא היה מתקשר אליי כל יום חמישי לשלוח טופס טוטו. הוא היה אדם גדול שמסר את חייו למען הזולת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully