וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייבוש הירקון ימשך שבוע ויעלה מאות אלפים

נתיב נחמני

27.8.2008 / 20:04

במשטרה שוקלים את האפשרות לייבש חלק מנחל הירקון כדי לנסות ולאתר את גופתה של רוז. כמה זה עולה ואיך זה יתבצע?

(צילום: איריס דומאני ורויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: רועי כ"ץ)

העבודות לייבוש הקטע בירקון בו מחפשת המשטרה אחר גופתה של הילדה רוז פיזאם, שנרצחה ככל הנראה על ידי סבה, יעלו מאות אלפי שקלים ויכולות להימשך למעלה משבוע. כך מעריכים היום מומחים בתחום. במשטרה עדיין מתעקשים כי עדיין לא התקבלה כל החלטה בנושא והכל בגדר רעיון בלבד, אך לשטח כבר הגיעו מספר מומחים לייעץ על דרך הפעולה.

בין העוסקים במלאכה ובקרב הציבור נשמעים קולות של אלו הטוענים שפעולה בעלת היקף בסדר גודל שכזה מיותרת למציאת גופה בלבד ושהמשטרה צריכה להשקיע את משאביה במקומות אחרים. אולם המפכ"ל רב ניצב דודי כהן חושב אחרת, לדבריו, "משטרת ישראל לא תחסוך בשום מאמץ להפוך אבן על אבן בתוך הבוץ הנוראי הזה בכדי לאתר את גופת הילדה ולהביא אותה למנוחת עולמים - אין פה עניין של מחיר".

שמואל שטאנג מחברת "יהודה שטאנג ובניו", שבעבר ביצעה עבודה זהה לייבוש חלק מנחל הירקון, הסביר היום את התהליך בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, ישנן שתי דרכים פשוטות לביצוע העבודה, הראשונה שבהן היא הנחת שתי סוללות עפר לרוחב הנחל, משתי צידי טווח החיפוש (המוערך בכ-200 מטרים לאורך הנחל). בין הסוללות יוצבו משאבות מים רבות עוצמה שישאבו את המים אל מחוץ לתחום המבוקש. דרך נוספת לבניית הסכרים, היא שימוש בשיגומים - פרופיל פלדה ברוחב של מספר סנטימטרים - ביניהם יונחו הלוחות שיחסמו את מעבר המים.

"פעולת הייבוש - ברת ביצוע"

נראה שבמקרה הנוכחי, לצורך בניית הסכרים השימוש בשיגומים עדיף, כיוון שסוללות העפר צריכות להיות ברוחב של מספר מטרים וקיים החשש שהמזוודה בה לכאורה נמצאת הגופה תקבר תחתיהן. אך מסתמן כי קבלני הביצוע, איתם התייעצה המשטרה, יבחרו בכל זאת בשיטת הנחת סוללות העפר לצורך יצירת הסכר ויקחו טווח בטיחות.

הזמן המוערך שיקח להנחת כל סוללה מוערך על ידי מומחים בשלושה ימים וההערכה היא שהעבודות כולן ימשכו מעט יותר משבוע. המשטרה גם מתייעצת בנושא עם רשות נחל הירקון ולדברי דוד פרגמנט, מנהל הרשות, פעולה מסוג זה היא בת ביצוע ולא תהיה לה השפעה על איכות הסביבה.

"אנחנו עושים מאמץ עילאי למציאת הגופה של רוז", אמר המפכ"ל מוקדם יותר היום (רביעי), "כרגע המצב הוא סטטי". במהלך היום פעלו במטה הארצי של המשטרה לבחון את הצעותיהם של מספר קבלני ביצוע. גורם במשטרה אמר היום לוואלה! חדשות כי אם אכן יוחלט לפעול בדרך הפעולה המדוברת, מוטב שהעבודות יתחילו כבר מחר בבוקר מאשר שיעבור הזמן בחיפושים מיותרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully