וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס חנך בסיס בנגב: "עתיד חדש לישראל"

פנחס וולף ויהושע בריינר

27.8.2008 / 19:42

נשיא המדינה חנך את בסיס חיל האוויר המחודש בנבטים ולא הסתיר את התרגשותו. "השמיים הם הגבול וגם את הגבול הזה חצינו"

נשיא המדינה, שמעון פרס, חנך הערב (רביעי) את בסיס חיל האוויר המחודש בנבטים. הנשיא פתח את דבריו ואמר "כשאני רואה את הנגב - אני מבין שמותר להיות אופטימי". הוא שיבח את חיל האוויר על השלמת בניית הבסיס בפרק הזמן שנקבע ואמר "אני מצדיע לחיל האוויר ולמפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף אליעזר שקדי, שהבטיח לי לפני 4 שנים כי באוגוסט 2008 בניית בסיס נבטים תושלם. אני מגיע לכאן היום, מסתכל בלוח השנה – התאריך הוא אוגוסט 2008 והבסיס מוכן".

עוד אמר הנשיא כי "חיל האוויר הוכיח שהשמיים הם הגבול, וגם את הגבול הזה חצה חיל האוויר. זהו לא רק חיל האוויר הטוב בעולם, אלא גם אחד המוסדות המחנכים הטובים בישראל ובסיס חלוצי של ממש".

"מכאן ימריא העתיד של ישראל"

הנשיא הדגיש כי "מדינת ישראל זקוקה לתובלה – היא זקוקה למסלול ולכנפיים – מסלול שיעבור מהמרכז לנגב וכנפיים שיחברו את רמת הנגב לרמה הבינלאומית. מכאן, מבסיס נבטים ימריא העתיד החדש של מדינת ישראל, ובו הנגב יהיה מרכז המערכה של שתי סכנות מרכזיות בעולם – של זיהום האוויר ושל התפשטות הטרור, שנשען על נפט. אני מאמין שהנגב יכול להפוך מרכז לפיתוח אנרגיה אלטרנטיבית ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות להתפלת מים."

שר הביטחון אהוד ברק אמר בטקס, כי "למרות האווירה הצינית, שלעתים אופפת אותנו כחברה, מדינת ישראל מוכיחה, שעדיין יש בה חזון וכושר תכנון, ולצידו יכולת לבצע מהלך היסטורי כזה לו אנו עדים כאן היום". לדבריו, "בעת הזאת, כחלוף למעלה מחצי מאה, אנחנו מממשים את חזונו של בן-גוריון ומיישבים את הנגב. צה"ל לא סתם יורד דרומה - הוא עולה דרומה, ובעשותו כן הוא ממלא משימה ציונית ומשמש מנוף לאומי לתנופה בחבל ארץ זה. הקמת עיר הבה"דים, בצומת הנגב, ששלשום ירינו את יריית הפתיחה שלה, ומעבר מסה קריטית של יחידות חיל-האוויר לנגב - הם מהאתגרים האסטרטגיים ומרחיקי הראות העומדים בפני מערכת הביטחון הישראלית ובפני המדינה כולה".

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי שאמר כי "זהו יום חג לנגב ולצה"ל. צעד ראשון בהשפעה האסטרטגית ארוכת הטווח של צה"ל על הנגב ועל החברה". בנוסף נכחו בטקס מפקד חיל האוויר, ראשי הרשויות בנגב, נציגי הבדואים ומשפחות הטייסים. במהלך הטקס ראש המועצה האיזורית רמת נגב, שמוליק ריפמן, הודה לנשיא על חלקו בפרוייקט הלאומי של העברת בסיסי צה"ל לנגב והצבת חזון פיתוח הנגב כאחת המשימות המרכזיות של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully