וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימושיים לשירותים

אורנה סוסק

28.8.2008 / 0:33

אם אתם מהמוזרים האלה שנגעלים מהריח בשירותים בבית, הנה כמה שיטות לייצור מטהר אוויר טבעי

למה בכלל אנחנו זקוקים לחומרים שיפיצו ריח נעים בחדר השירותים שלנו (שאלה קצת מטופשת, נכון, אבל האם אי פעם עצרנו רגע לשאול אותה?), האם בלעדיהם יהיה שם ריח מגעיל? ריח של, נניח, אולי, סתם לדוגמא, קקה?

אני מניחה שכולנו יודעים ששירותים נקיים בדרך כלל לא מסריחים, אלא אם יש בעיה בצנרת. רובנו בטח גם שמנו לב שבשירותים נקיים ומאווררים יש ריח רק זמן קצר אחרי השימוש. אבל לנו קשה להריח את הריח הזה אפילו לרגע. רבים מאיתנו מעדיפים לנשום ריח של כימיקל סינטטי המחקה טבעי כדי לטשטש ככל האפשר כל רמז קל של ריח הפרשות. ומיד.

ריחות נורמלים מהסוג הזה מטילים עלינו פחד גדול ודחייה, עד שאנו מוכנים לסכן את בריאותינו ולזהם את הסביבה בעבורם. אולי אנחנו מונעים מפחד בלתי מודע ממחלות זיהומיות, למרות שאנחנו יודעים שלא סביר להדבק במחלות מריח. ואולי יש קשר לאופן שבו מתייחסים לצרכים בחברה ו/או לאופן שבו המקורבים לנו התייחסו אל הפרשותינו בעבר.

בזמן שתחשבו על העניין (ובתקווה שהמחשב שלכם לא בשירותים) הנה כמה דברים שאפשר לעשות כדי לא להסניף כימיקלים וגם לא ריחות אחרים. פשוט צריך להחליף את הכימיקלים בחומרי ריח טבעיים לגמרי ובלתי מזיקים הזמינים בשפע. יש כל מני דרכים לעשות מטהרי אוויר תוצרת בית, להלן חלק קטן מהן.

שמן נדיף

בקבוק עם שפריצר מלא במים עם טיפות אחדות של שמן נדיף טבעי בעל ריח נעים, לוונדר למשל (לא שמן סינטטי למבערים) בהחלט עושה את העבודה, רק חשוב לנער קצת לפני ההתזה. ריחם של שמנים נדיפים מעודן טבעי ונקי, הם עשויים ממצוי של צמחים ופרחים ולאחדים אף השפעה מרגיעה ומאזנת. הם נמכרים בבקבוקונים קטנים של חומר מרוכז מאד, משתמשים בהם כמעט תמיד בדילול חזק, כך שהם גם חסכוניים. ניתן להשיג בכל חנות טבע ובבתי מרקחת רבים. את אותו השמן אפשר גם לשים במבער.

קטורת

אם היא טבעית ואיכותית, כמובן. היתרון שלה הוא שמספיק להדליק אותה לזמן קצר כדי להפיץ ניחוח בשטח גדול יחסית. לטיפול עומק ניתן ל"עשן" את השירותים כשהם סגורים לכמה שעות. לתת לריח להיספג בבדים ובעץ.

פוטפורי

סלסלת פוטפורי אפשר להכין לבד מכל מני עלים ופרחים יבשים ופירות מעצים שנמצא בחצר או ברחוב, בתוספת כמה טיפות של שמן נדיף בעת הצורך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

נו, ברור

כמו שאתם יודעים, תמיד אפשר פשוט להדליק גפרור אחרי שמשתמשים בשירותים. זה עובד.

הכי חשוב, מן הסתם, זה לשמור על הניקיון (עדיף בעזרת חומרים טבעיים כמובן), ולקבל את העובדה שרק לפרחים אמיתיים יש ריח של פרחים, ולקקה, מה לעשות, יש ריח של קקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully