וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: "לא תיפתח חקירה נגד השר נהרי"

עדי שמחוביץ'

27.8.2008 / 18:39

היועמ"ש קבע כי אין מספיק ראיות לפתוח בחקירה נגד השר מש"ס, שנטען כי העביר כספי מדינה לעמותה חרדית פרטית

"לא קיימת תשתית ראייתית לפתיחה בחקירה פלילית נגד השר משולם נהרי (ש"ס)". כך הודיע היום (רביעי) היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.

החקירה נגד משולם נפתחה לאחר שעמותת אומ"ץ פנתה בנובמבר 2007 ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה כי יפתח בחקירה נגד נהרי בחשד, כי פעל בניגוד עניינים וקיבל טובות הנאה בהיותו שר בממשלה. הפניה למזוז בוצעה בעקבות כתבה שפורסמה בעיתון "הארץ" לפיה חברי ש"ס, בייחוד נהרי, פעלו ואף הצליחו להעביר תקציבים מקופת המדינה לעמותת "צהר" – עמותה פרטית העוסקת בהשבת נערות שנפלטו במסגרת החינוך החרדי ואינה פועלת בהתאם לחוק העמותות.

עוד נטען, כי נהרי ערך סעודת "שבע ברכות" לרגל נישואי בתו במלון "נובוטל" בירושלים שמומן על די העמותה. התלונה הוגשה גם לוועדת האתיקה של הכנסת, שבדקה את הנושא. ועדת האתיקה של הכנסת קבעה בהחלטתה כי היא רואה במימון האירוע על-ידי עמותת "צהר" משום קבלת טובת הנאה אסורה. עם זאת, השתכנעה הועדה כי המניעים שעמדו ביסוד החלטתו של השר נהרי לקיים את האירוע מטעם עמותת "צהר" היו "מתום לב, ומתוך רצון כן לקדם את המטרות הציבוריות החשובות של העמותה ומטרות אלו בלבד".

בהודעה שמסר היועץ המשפטי נכתב, כי לאחר החלטת ועדת האתיקה של הכנסת, החזיר השר נהרי לעמותת "צוהר" את מלוא עלות האירוע. כמו כן, בהודעה שמסר מזוז נאמר, כי לא נמצאה כל העברה תקציבית ישירה לעמותת "צהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully