וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט התערב, שנת הלימודים תיפתח

נעמה טלמור

27.8.2008 / 16:59

רה"מ הורה לשרת החינוך ולשר האוצר למצוא מקורות תקציביים שימנעו קיצוץ מתוכנן של 280 מיליון שקלים מתקציבי החינוך הממלכתי

יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, הודיע היום (רביעי) כי הרשויות המקומיות יפתחו את שנת הלימודים כמתוכנן. זאת, בניגוד לאיומים שהשמיעו לאחרונה ראשי הרשויות להשבית את הלימודים כמחאה על הקיצוץ בתקציב החינוך.

אלדר מסר את הודעתו בעקבות פגישה שקיים עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ובהשתתפות ראשי הערים הגדולות, שרת החנוך יולי תמיר ושר האוצר רוני בר-און. בתום הפגישה, אולמרט הנחה את שרת החינוך, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור ואת המומנה על התקציבים באוצר, למצוא מקורות בתקציב המדינה לפתרון הבעיה התקציבית בתקציב משרד החינוך באופן שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים.

כמו כן, אולמרט הנחה את שרת החינוך להקים צוות מומחים מקצועי שיבחן, בשיתוף עם השלטון המקומי, את סוגיית התקציב הדיפרנציאלי במערכת החינוך, לפיו יוסט תקציב לרשויות חלשות על חשבון רשויות חזקות. אולמרט הוסיף כי "ראשי הערים צריכים לנהל מערכת גדולה ומורכבת והממשלה צריכה לסייע להם בנקודות האפשריות".

הצוות, שהוקם בהוראתו של אולמרט, אמור להגיש את מסקונותיו בעוד 90 ימים. בעקבות החלטות אלה, בירכו ראשי פורום 15 הערים הגדולות על ההחלטה והודיעו שנת בלימודים תשס"ט תיפתח כסדרה.

ערים חלשות ירוויחו?

שרת החינוך אמרה היום בדיון בועדת החינוך, כי הרעיון מאחורי הקיצוץ בתקציב הרשויות המקומיות, הוא לעשות צדק חברתי עם ילדים החיים ברשויות המקומיות דלות התקציב. יעל גרמן, ראש עיריית הרצליה והאחראית על החינוך ברשויות המקומיות, טענה בתוקף כי קיצוץ כזה הוא ההפך מצדק חברתי.

יו"ר ועדת החינוך ח"כ מיכאל מלכיאור אמר בדיון כי אינו פוסל אסטרטגיה לפיה תקציב רשויות מקומיות חזקות יופחת לטובת תקצוב רשויות מקומיות חזקות יותר, "אך יש לעשות זאת לאחר החלטה מושכלת ולא כדרך אגב".

בבתחילת החודש הודיעו ראשי פורום 15 הערים הגדולות כי לא יפתחו את שנת הלימודים הקרובה, במידה שלא יבוטל הקיצוץ המתוכנן בתקציב החינוך הממלכתי. בנוסף, הם איימו כי לא יממשו את רפורמת "אופק חדש" וינתקו כל מגע עם משרד החינוך ועובדיו עד להודעה חדשה.

ראשי הערים מחו על קיצוץ מתוכנן של 280 מיליון שקלים מתקציבי החינוך הממלכתי בשנת הלימודים הקרובה. ראשי הרשויות הסבירו כי "הטלת עול תקציבי שכזה על הרשויות המקומיות תבוא על חשבון התושבים אשר ייאלצו להשלים את החסר באמצעות תשלומי ארנונה גבוהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully