וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: דרשנו מברק שיפסיק לאיים על לבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.8.2008 / 13:57

בתום פגישתו עם נשיא לבנון אמר שר החוץ המצרי כי מצרים עומדת לצד לבנון נוכח האיומים הישראליים: "ישראל הבינה את דאגתנו"

"מצרים תומכת בלבנון נוכח האיומים הישראליים" – כך הצהיר (רביעי) שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט לאחר פגישה שקיים עם נשיא לבנון מישל סלימאן. לדבריו, הוא דרש משר הביטחון אהוד ברק, שביקר אתמול במצרים, להפסיק איומים אלו. "הצד הישראלי מבין את הדאגה ואת העמדה המצרית", הבהיר.

"ברשות מצרים יכולות צבאיות, כלכליות ותרבותיות והיא מוכנה לסייע ללבנון בכל הנדרש", מסר אבו אל-רייט שציין את חשיבות יחסי לבנון-מצרים. אבו אל-רייט נפגש גם עם ראש הממשלה פואד סניורה ובתום הפגישה אמר כי מצרים מוכנה לסייע בשיפור יכולות צבא לבנון. "ברשות מצרים יכולות אדירות למען מטרה זו. מצרים מוכנה לסייע ללבנון גם באספקת חשמל וגז". השר ברך על היחסים הדיפלומטיים הטריים בין סוריה ללבנון.

שלשום דיווח עיתון כוויתי מפי מקורות בריטיים המוגדרים כ"מהימנים", כי ישראל מתכוננת למלחמה בלבנון בחודש ספטמבר, במסגרתה "תשיב לעצמה את כבודה האבוד". לדברי המקורות, זו צפויה להיות "המלחמה הקשה ביותר בתולדות מלחמות ישראל נגד מדינות ערב". דיפלומט המקורב למשרד החוץ הבריטי מסר לעיתון, כי מדינות אירופאיות וערביות מתכוונות לקרוא לאזרחיהן לצאת מלבנון בחודש ספטמבר "בגלל מידע ההולך ומצטבר לפיו בקרוב יפרוץ במדינה עימות פנימי מוגבל שיתפתח לכדי עימות אזורי צבאי בין ישראל ללבנון".

מזכ"ל חיזבאללה השייח' חסן נסראללה התייחס ביום ראשון לאיומיו של ברק על לבנון. "אני מבטיח לברק הבטחה חדשה בתגובה לדבריו: חמש האוגדות שלך ייהרסו בבתינו, ובכפרינו, ובערינו. יחד עימן תיהרס מדינתך הגוזלת את אדמתנו הקדושה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully