וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה - בקרוב המדינה הגדולה באירופה

טלי גולדשטין

27.8.2008 / 14:09

ממצאי מחקר חדש מצביעים על כך שבריטניה תעקוף את גרמניה כמדינה הגדולה באירופה עד 2060. זאת הודות לעלייה בשיעור הילודה

אוכלוסיית בריטניה תעלה ב-25% ל-77 מיליון עד 2060, כך עולה ממחקר חדש שערכה הנציבות האירופית, העוקב אחר שינויי אוכלוסין במדינות האיחוד האירופי. גידול האוכלוסין בבריטניה צפוי להפוך אותה למדינה הגדולה באיחוד במקום גרמניה. אוכלוסיית גרמניה מונה כיום 82 מיליון בני אדם, אך לפי האנליסטים של הנציבות, הירידה בשיעור הילודה במדינה תצמצם את האוכלוסייה ל-71 מיליון במחצית המאה הקרובה.

אוכלוסיית 27 מדינות האיחוד מונה 495 מיליון בני אדם. ב-2035, היא צפויה לעלות עד 2035 לשיא של 521 מיליון לפני שתרד שוב ל-506 מיליון ב-2060.

ברחבי האיחוד, מ-2015 ואילך, קצב התמותה יעבור את קצב הילודה. אך אוכלוסיית בריטניה תרשום עלייה. קצב גידול האוכלוסין יהיה מהיר יותר רק בקפריסין, אירלנד ולוקסמבורג. בריטניה היא אחת המדינות המאוכלסות ביותר באירופה והאפשרות של תוספת של 16 מיליון בני אדם עלולה להגדיל את הלחץ על הממשלה ולהביא לריסון ההגירה. מנתונים מעודכנים של ממשלת בריטניה, שהתפרסמו בשבוע שעבר, עולה כי ההגירה בשילוב עם עלייה חדה בשיעור הילודה בקרב אמהות לא בריטיות גרמו לעלייה באוכלוסייה ל-61 מיליון בני אדם.

עוד עולה כי בבריטניה חיים כיום יותר פנסיונרים מאשר ילדים. ועדיין בריטניה צפויה להישאר אחת המדינות הצעירות יותר באיחוד, מסרה הנציבות. מסתבר כי תופעת הזדקנות האוכלוסייה חמורה יותר במדינות אירופיות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully