וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: חייבים להמשיך באבטחת בתי הספר

נעמה טלמור

27.8.2008 / 12:46

על רקע איום המורים שלא לפתוח את שנת הלימודים, אמר נציג המשטרה בדיון בכנסת כי המצב הביטחוני מחייב המשך אבטחה צמודה

"המצב הביטחוני מחייב המשך אבטחה צמודה במוסדות החינוך, ממש כמו במסעדות, בנקים ואולמות ארועים" – כך אמר היום (רביעי) ראש חטיבת האבטחה במשטרה, תת ניצב מאיר בן ישי, בישיבה מיוחדת שהתקיימה בכנסת בהשתתפות שרת החינוך יולי תמיר, מנכ"לית משרד החינוך שלומית עמיחי, ראשי ארגוני המורים וההורים וראשי הרשויות המקומיות. תנ"צ בן ישי אמר כי המסקנה התקבלה בתום סדרה של שלושה דיונים בנושא האבטחה במוסדות החינוך שערך המפכ"ל דודי כהן.

מזכ"ל הסתדרות המורים יוסי וסרמן אמר במהלך הדיון, כי בניגוד לרצונו, שנת הלימודים לא תיפתח ללא מאבטחים. במהלך היום יתקיים דיון אצל ראש הממשלה אהוד אולמרט בניסיון לפתור את הסכסוך בין ראשי הרשויות המקומיות ומשרד החינוך, לאור הקיצוץ שהטיל משרד החינוך על הרשויות המקומיות בגובה של 85 מיליון שקלים לשנת 2008.

משרד האוצר הודיע כי לא יעביר את 120 מיליון השקלים למשרד לביטחון הפנים לצורך אבטחת מוסדות חינוך. כמו כן, הוא הדגיש כי טרם התקבל תקציב של 15 מיליון שקלים ממשרד החינוך לאבטחת הגנים.

לפי תוכנית משרד האוצר, את אבטחת המוסדות תחליף ניידת משטרה מרכזית שתסתובב באזור בין מוסדות החינוך. משמעות הדבר היא שחברות האבטחה לא יכשירו מאבטחים שיעבדו במשך חודשים ספורים, עד למועד ביטול האבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully