וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד חברת נדל"ן ישראלי נחטף בניגריה

פנחס וולף וטלי גולדשטין

27.8.2008 / 11:30

ישראלי תושב ניגריה, ששמו עדיין לא הותר לפרסום, נחטף מביתו שבעיר פורט הארקורט על ידי ארבעה חמושים. גורמים ישראלים מעריכים כי מדובר באירוע פלילי

אזרח ישראלי בן 60, העובד בחברת הנדל"ן "גילמור" בניגריה מזה שנים רבות, נחטף אמש (שלישי) סמוך לשעה 23:00 על ידי ארבעה חמושים מביתו שבעיר פורט הארקורט שבדלתא של ניגריה. הנחת המוצא של הגורמים הישראלים שמטפלים בארוע היא שמדובר באירוע פלילי. המשטרה המקומית עצרה את נהגו של החטוף בחשד למעורבות בארוע.

החטיפה אירעה בתום אירוע בביתו של מושל מדינת ריבר-סטייט בניגריה, בה השתתף החטוף. מיד עם הגיעו חזרה לביתו, התנפלו עליו מספר חמושים, השליכו את נהגו האישי מהמכונית, וחטפו אותו מהכניסה לבית.

הודעה נמסרה למשפחתו של החטוף בישראל, והם ביקשו שלא להיחשף ולשמור על אלמוניותו. משרד החוץ הקים צוות מיוחד המטפל נושא בשיתוף גורמים נוספים. שגריר ישראל בניגריה משה רם נמצא במקום והוא עומד בקשר עם המושל המקומי, עם הרשויות ועם נציגי השבטים, שביצעו בעבר חטיפות דומות.

אזור הדלתא הניגרית, העשיר בנפט, סובל באחרונה מעלייה בהיקף האלימות מצד קבוצת המורדים "התנועה לשחרור הדלתא הניגרית" (MEND ), הטוענת לאוטונומיה. האזור מועד במיוחד לפורענות, ומתרחשים בו מקרים רבים של תקיפת מכוניות, חטיפות, מהומות וסכסוכים אלימים בין קבוצות אתניות. פשיעה ברחובות, מעשי שוד וגניבות מתרחשים בכל רחבי המדינה, לעתים קרובות לאור היום.

אזור מועד לחטיפות

בשנתיים האחרונות נחטפו מעל 200 עובדים זרים ומקומיים בפורט הארקורט בדרישה לכופר. בתחילת חודש יולי נחטפה בעיר הילדה מרגרט היל בת השלוש, בתו של אזרח בריטי שעבד בעבר בתעשיית הנפט במדינה. הילדה נחטפה מהרכב שהוביל אותו לבית הספר בעיר, כאשר מספר גברים התקרבו לרכב שהיה תקוע בפקק, שברו את החלונות וחטפו את הילדה. היל שוחררה כעבור כמה ימים לאחר שחוטפיה דרשו כופר ולבסוף שחררו אותה ללא תשלום.

בחודשים האחרונים הוציא המטה למלחמה בטרור אזהרת מסע חמורה לניגריה ולמערב אפריקה בשל "איום קונקרטי גבוה". המטה המליץ להימנע מביקור במדינה, ובעיקר בחלקה הצפוני, שם מתגוררת אוכלוסיה מוסלמית גדולה, ואף קיימים דיווחים על פעילות של חיזבאללה באזור.

שחיתות, עוני ופשיעה גואה

תולדותיה של ניגריה רצופים בדיקטטורות לא יציבות, במעשי טבח, במלחמות אזרחים אכזריות, בהפרות זכויות אדם וברעב המוני מחריד. כיום מתקיימים רוב הניגרים משני דולרים ליום, ומלבד סחר בתינוקות, פורח במדינה האפריקאית גם סחר בנשים ובילדים. ניגריה היא מהמדינות העניות ביותר באפריקה. פחות מ-60% מתושבי המדינה מתגוררים בבתים המחוברים למים זורמים, או זוכים לשירותי תברואה מינימליים. ניגריה סובלת מפשיעה גואה, שיעור אבטלה גבוה, ופיצוץ אוכלוסין.

ניגריה היא יצואנית הנפט השמינית בגודלה בעולם, אבל עשרות שנות שחיתות שלטונית מנעו את פיתוחה הכלכלי. בשלהי שנות השמונים והתשעים, בהן שלט בניגריה משטר צבאי רודני, סבלה המדינה ממיעוט השקעות זרות וממערכת חינוך מתפוררת. משבר במגזר החשמל, שבעטיו עלולה רוב המדינה להיות מנותקת מחשמל, גרם לסגירת מאות בתי חרושת ולאובדן אלפי מקומות עבודה.

הדמוקרטיה כוננה מחדש ב-1999, כשהנשיא אולושגון אובסנג'ו נבחר לשלטון לאחר שלושים שנות משטר צבאי. הרפורמות שיזם לאחר בחירתו לכהונה שנייה ב-2003 שיפרו את תדמית המדינה בעיני משקיעים זרים וניגרים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully