וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הרשויות הערביות בטלנובלות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.8.2008 / 10:50

בסעודיה אוסרים תליית תמונות של גיבורי הסדרה "נור" על המכוניות. בכווית אסור לתלמידים לקנות מחברות עם תמונותיהם

הטלנובלה הטורקית הפופולרית "נור" מרתיחה את השלטונות בכווית ובסעודיה. הסדרה, הפקה טורקית המדובבת לערבית, זוכה לשיא חסר תקדים של רייטינג ברחבי העולם הערבי ושני גיבוריה, מוהנד ונור, זוכים להערצה חסרת גבולות. אולם, בכווית ובסעודיה החליטו לשים קץ להערצה, ולהטיל עליה מגבלות חמורות.

בכיר במשטרת התנועה במחוז ריאד שבסעודיה הודיע כי כל מי שיתלה על מכוניתו שלטים הקשורים לתוכנית "נור" או תמונות של גיבוריה יפי התואר, יקבל קנס שבין 100 ל-300 ריאל (קצת פחות מ-100 עד 300 שקלים – נ.י). כך דיווח העיתון הסעודי "אל-מדינה".

בדומה, משרד החינוך בכווית הוציא הוראה לכל בתי הספר במדינה לרגל תחילת שנת הלימודים, בה נאסר על התלמידים להכניס ילקוטים, מחברות וכלי כתיבה הנושאים עליהם תמונות של זמרים ואמנים, בדגש על שני הגיבורים הנאים של הטלנובלה הטורקית האהובה, מוהנד ונור. בשבוע הבא ישובו לספסלי הלימודים בכווית עשרות אלפי תלמידים.

עיתון כוויתי ציטט מקור במשרד החינוך שמסר כי הוראה זו ניתנה לאחר שפקחי המשרד הבחינו בכך שקיים ביקוש אדיר למחברות וילקוטים שעליהם מוטבעות תמונות הגיבורים. לדברי המקור, המשרד נחוש בדעתו לאסור הכנסת מחברות וילקוטים עם תמונות אלו והוא אף מתכוון להקים ועדות שיפעלו בנושא.

הסדרה "נור", המשדרת בערוץ הלווין MBC, מושכת אליה מדי ערב מיליוני צופים אדוקים. כלי התקשורת הערבית עוסקים בה ללא הרף ומשדרים קטעים ממנה מדי יום. את תפקידו של מוהנד מגלם דוגמן טורקי הנתפס כיום כגבר המושך והנערץ ביותר בקרב הנשים במדינות ערב. בימים הקרובים יסתיימו שידוריה ואת הפופולריות העצומה שלה תתפוס כנראה אחת הסדרות שישודרו בימי חודש רמדאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully