וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: עימותים קשים בין המשטרה למפגינים

טלי גולדשטין

27.8.2008 / 10:33

אלפי בני אדם, התומכים בהדחת הממשלה, פרצו לבניין הממשלה ובילו את הלילה על מדשאת מעון רה"מ. אלפיים שוטרים הגיעו למקום

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אלפיים שוטרים תאילנדים תפסו עמדות הבוקר (רביעי) במשרדי הממשלה בבנגקוק וסביבם, לאחר שאתמול אלפי מפגינים פרצו לבניין רשות השידור NBT ומאות אחרים פרצו למעון הרשמי של ראש הממשלה סמאק סונדראווז', כחלק מההפגנות הבלתי פוסקות שדורשות להביא להתפטרות הממשלה, המכהנת זה שבעה חודשים.

"שר הפנים הורה לנו להשיב את החוק והסדר על כנם מהר ככל האפשר", אמר דובר המשטרה סוראפול תואנתונג. לדבריו, המפגינים שבילו את הלילה במדשאת בניין הממשלה, עברו על החוק. ציבור המפגינים, המשתייך לקבוצה שנקראת הברית העממית לדמוקרטיה (PAD) ותומכת במלוכה, התעמת עם המשטרה הבוקר ו-15 בני אדם נפצעו.

נגד מנהיגי ה-PAD, הרואים בסמאק עושה דברו של שנוא נפשם, ראש הממשלה לשעבר תקסין שינוואטרה, צפויים לצאת צווי מעצר בגין הפלישה למשרדי הממשלה ולבניין רשות השידור. למרות האיום המרחף על ראשם, קראו המנהיגים לתושבי תאילנד להצטרף לאלפיים המפגינים בבניין הממשלה. "בואו והצטרפו אלינו כדי לצבוע את הבניין בצהוב", אמר אנצ'לי פריראק. צהוב מסמל את המלך בומיבול אדוליאדג' ומייצג את טענת ה-PAD שתקסין והממשלה הנוכחית רוצים להפוך את תאילנד לרפובליקה – טענה אותה מכחישה הממשלה.

למרות שמה, הברית למען הדמוקרטיה, שהינה מאורגנת לעילא ולעילא וממומנת ביד רחבה, פועלת לסיים את הדמוקרטיה בסגנון מערבי בתאילנד, שלטענתה, הביאה ממשלות כושלות ומושחתות.

הם רוצים לראות את המלך ממנה את הפרלמנט, ואת הצבא מוודא שהמערכת הפוליטית מבצעת את תפקידה. התנועה נתמכת על ידי העלית והמעמד הבינוני בבנגקוק. ממשלת תקסין נתמכת על ידי התושבים המתגוררים באזורים הכפריים הודות להטבות שהעניקה לחקלאים ולעניים.

ראש הממשלה סמאק הורה לשר הפנים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו, לרבות המשטרה, כדי להשתלט על המהומות והאשים את המפגינים בכך שהם מעודדים שפיכת דמים והפיכה צבאית. הצבא מסר כי לא יתערב.

לא רוצים דמוקרטיה בתאילנד

ל-PAD היה תפקיד חשוב במשבר הפוליטי שפקד את תאילנד ב-2005 ו-2006. הארגון קרא למלך להתערב בנעשה ולמנות ראש ממשלה מטעמו, בקשה שזכתה בזמנו לביקורת קשה, הן מצד התקשורת והן מצד המלך עצמו.

ב-19 בספטמבר 2006 ביצע הצבא הפיכה נגד ראש הממשלה הפופולרי תקסין שינוואטרה, והיתה זו הפעם הראשונה זה 15 שנה שהשלטון התאילנדי התחלף בצורה לא דמוקרטי, כל זאת חודש בלבד לפני הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully