וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשום אופן, בשום פנים, רק לא מקיין

ישי אביאור

27.8.2008 / 6:08

במה שאמור להיות שיא הוועידה הדמוקרטית, הביעה הילרי קלינטון תמיכה מלאה בברק אובמה. "זהו קרב שאנו חייבים לנצח בו יחד"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"בין אם הצבעתם לי או הצבעתם לברק אובמה, זה הזמן להתאחד כמפלגה אחת עם מטרה אחת", כך אמרה הבוקר (רביעי) הסנאטורית הילרי קלינטון בוועידה הדמוקרטית בדנוור. קלינטון, לשעבר מתמודדת במרוץ לבית הלבן מטעם המפלגה הדמוקרטית, הבהירה את תמיכתה הבלתי מתפשרת במועמד הרשמי, הסנאטור ברק אובמה. "אנו צוות אחד. זה הקרב על העתיד וזהו קרב שאנו חייבים לנצח בו יחד", אמרה.

הנאום של הילרי קלינטון תוכנן להיות השיא של הוועידה הדמוקרטית, אולי אף יותר מנאומו של אובמה עצמו. כמי שהפסידה בהפרש זעום וסחפה אחריה תומכים רבים, קלינטון נקראה לאחד את שורות המפלגה הדמוקרטית, ולאחות את הקרע שנוצר בעקבות הפריימריז בינה לבין אובמה.

כהקדמה לנאום, שודר סרט ארוך ומחמיא שסיכם את דרכה של הילרי, מילדותה ועד התמודדותה לראשות המפלגה. צ'לסי קלינטון, בתם המשותפת של הילרי ושל הנשיא לשעבר ביל קלינטון, הציגה את אמה כגיבורה שלה. אלפי בני אדם בקהל הרימו שלטים ועליהם נכתב "הילרי", ואף הקשו עליה להתחיל את נאומה במשך דקות ארוכות בשל התשואות הרמות.

קלינטון פתחה את נאומה באומרה שהיא "גאה להיות כאן כאמא, כדמוקרטית גאה, כסנאטורית גאה, כאמריקאית גאה וכתומכת גאה של ברק אובמה". לדבריה, "זה הזמן להשתלט מחדש על המדינה שלנו". קלינטון עברה לתקוף את המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין, ואמרה כי לא בזבזה עשרות שנים בתרומה לקהילה ו-18 חודשים בהתמודדות לראשות המפלגה "כדי לסבול מנהיגות כושלת נוספת". היא סיכמה את דבריה ב"בשום אופן, בשום פנים, רק לא מקיין".

שיבחה את ביידן ומישל

בנאום שמטרתו העיקרית לאחד את המפלגה סביב אובמה, סקרה קלינטון את הנקודות עליהן שמה דגש בהתמודדותה לתפקיד. היא שבה ודברה על האנשים שפגשה במהלך מסע הבחירות ועל הקשיים שליוו אותם, כדוגמא לערכים אותה ניסתה להביא לבית הלבן וחזרה על חשיבות הבחירה באובמה כמנטרה. לטענתה, "לא הצבעתם רק בשבילי, אלא בגלל הערכים. ברק אובמה הוא המועמד שלי והוא חייב להיות הנשיא שלנו".

היא מנתה את הכשלים בארה"ב נכון להיום, בהם המיתון בכלכלה, אחוז האבטלה הגבוה, מעמדה של המדינה בעולם והתלות בנפט וגרסה כי "אלה היו הסיבות שרצתי לנשיאות, ואלה הסיבות שבגללן אני תומכת בברק אובמה לנשיאות".

מלבד התמיכה באובמה, קלינטון אף הביעה תמיכה בבחירת הסאנטור ג'וזף (ג'ו) ביידן כסגנו, תפקיד עליו התמודדה בעצמה. היא טענה כי "אמריקה בת מזל שביידן יעמוד לצד אובמה. הוא מנהיג חזק, אדם טוב שמבין את הכלכלה בבית ואת האסטרטגיה בחו"ל. הוא פרגמטי, קשוח וחכם".

כמי שהדגישה לאורך כל מסע הבחירות את זכויות הנשים בארה"ב, קלינטון לא פסחה על ההזדמנות להדגיש את חשיבות הנשים גם בנאום הבוקר. היא החמיאה לאשתו של אובמה, מישל, ואמרה כי "כל מי שראה את נאומה אמש יודע שהיא תהיה שותפה נפלאה ואישה-ראשונה נהדרת לאמריקה".

קלינטון סיימה את נאומה בסקירה ארוכה על מגרעותיו של מקיין. "ג'ון מקיין הוא חברי, הוא שירת את המדינה באומץ ובכבוד, אבל אנחנו לא צריכים ארבע שנים נוספות של השמונה שנים האחרונות", אמרה, "עוד האטה כלכלית ופחות ביטוח רפואי, מחירי דלק גבוהים ופחות אנרגיה חלופית, יותר מלחמה ופחות דיפלומטיה". משפטה האחרון היה "באמריקה אין מחסום קשה מידי, אין תקרה גבוהה מידי, בואו נבחר בברק אובמה וג'ו ביידן לעתיד המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully