וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: תרופה נגד אפילפסיה יעילה לדיאטה

27.8.2008 / 4:00

ניסויים בעכברים הראו כי התרופה גרמה להשלה מהירה במשקלם. היא הוכחה גם כמסייעת לגמילה מסמים. הסכנות? הרס הראייה

תרופה לאפילפסיה שנוסתה כטיפול להתמכרות עזרה לעכברי מעבדה בעלי משקל עודף להשיל את משקלם, כך עולה ממחקר אמריקאי שפורסם השבוע. תוצאות המחקר לא רק הוכיחו כי קיים טיפול פשוט להורדה במשקל, אלא גם טיפול דומה לגמילה מהתמכרויות. החוקרים, שעובדים בשביל ממשלת ארצות הברית, מצאו כי עכברים שגודלו כבדי משקל השילו עד ל-19 אחוזים ממשקלם, וכי עכברים רגילים השילו בין 12 ל-20 אחוזים ממשקלם לאחר 40 ימים של הזרקת התרופה שנקראת ויגאבטרין, או GVG.

"כשהזרקנו את התרופה, העכברים השילו את משקלם באופן יציב, וכשהפסקנו את ההזרקה, הם עלו במשקל פעם נוספת", אמרה איימי דה מרקו, שהשתתפה במחקר. "זה דמה לרכבת הרים, והיה תלוי מנה", אמרה, "עכברים שקיבלו מנה גדולה יותר של החומר השילו יותר ממשקלם". לדבריה, לא נצפו כל תופעות לוואי בניסוי.

בימים אלה נבדקת התרופה על בני אדם כסייע לגמילה מקוקאין. בתוצאות המחקר נכתב כי השימוש בוויגאבטרין הפסיק את מערכת "פרס הדופמין של המוח", שגורמת להתמכרות ולאכילת יתר. דוקטור סטפן דיואי, שהוביל את המחקר, אמרה כי "כמות נכבדת מבעלי המשקל העודף סובלים מ'הפרעת האכילה של בינג' שמונעת מסימנים. אם הם רואים עוגה, הם מריחים המבורגר, מתמלאים בדחף ואוכלים. אחד הדברים הטובים שהתרופה עשתה היא העלמת התופעה".

עם זאת, לתרופה יש כמה השלכות שליליות. המכללה המלכותית של בריטניה לרפואת עיניים דיווחה בחודש מרץ כי הוויגאברטין עלולה להשפיע על הראייה. לטענתם, התרופה מצמצמת את שדה הראייה ההקפי, ופוגעת בו בדרכים שונות ואף לצמיתות. לדברי דיואי, התוצאות הללו נצפו רק באנשים שהשתמשו במינון גבוה של הסם, יותר מאשר דרוש כדי לרדת במשקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully