וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לבטל את מינוי פרנקו לסגן המפכ"ל"

עדי שחמוביץ

26.8.2008 / 22:11

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהשר לביטחון פנים דיכטר ומהמפכ"ל כהן שלא לקדם את ניצב פרנקו על רקע מסקנות ועדת זיילר

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שלישי) לשר לביטחון פנים אבי דיכטר ולמפכ"ל המשטרה דודי כהן בבקשה לבטל את ההחלטה למנות את ניצב אילן פרנקו לתפקיד סגן המפכ"ל. התנועה פנתה גם למבקר המדינה בבקשה, כי ירחיב את בדיקתו לעניין הליכי המינוי בצמרת המשטרה. לפני חודשיים כבר דרשה התנועה מדיכטר וכהן למנוע את קידומו של פרנקו לאור מסקנות דו"ח "ועדת זיילר".

"ועדת זיילר", שבדקה את התנהלות המשטרה בפרשת האחים פרניאן, פירסמה בפברואר 2007 דו"ח שהביא להתפטרותו של מפכ"ל המשטרה דאז, משה קראדי. בדו"ח גם היו מסקנות חריפות על התנהלותו של ניצב פרנקו, שבזמן הפרשה כיהן כראש אגף המודיעין. בין השאר נכתב בדו"ח, כי פרנקו אינו מבחין בין מה שמותר למה שאסור, אינו מבין את החשיבות שבהבאת שיקולים שונים בחשבון ועמידה באחריות גדולה הכרוכה בתפקידו.

בהודעה שמסרה הערב התנועה לאיכות השלטון נכתב: "התנועה סברה אז כי הדברים מדברים בעד עצמם. גם גישת בתי המשפט נוטה שלא לאשר מינויים למשרות ציבוריות, כשעולה שהתנהגות המועמדים אינה אתית ומאופיינת החוסר סבירות קיצוני". בנוסף, מבקשת התנועה לדעת מה היו הנימוקים למינוי ולהתעלמות ממצאי ועדת זיילר: "אין כל ספק כי החלטה תמוהה זו אינה מקדמת את המשטרה ואת אמון הציבור בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully