וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיכויים קלושים להרשעה בלי גופה"

גידי ויניש

26.8.2008 / 19:15

פרופ' יורם שחר התייחס לאפשרויות העומדות בפני המשטרה בפרשת הילדה רוז. מומחה לרפואה משפטית: "גופה שורדת במים לאורך זמן"

"אין שום כלל משפטי שאומר כי לא ניתן להרשיע ברצח מבלי שנמצאה גופה", כך אמר לוואלה! חדשות פרופ' יורם שחר, מומחה למשפט פלילי מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, בהתייחסו לאפשרויות העומדות בפני המשטרה והפרקליטות בנוגע לפרשת היעלמותה של הילדה רוז. לדבריו, "תיאורטית, ניתן להרשיע גם על סמך הודאתו של הסבא, אולם מלאכתם של אנשי הפרקליטות תהיה קשה ביותר".

פרופ' שחר המשיך ואמר כי "לפי המשפט הפלילי היבש, התביעה צריכה להוכיח את אשמתו של הנאשם 'מעבר לכל ספק סביר', אולם ברור שאם לא תימצא גופה והתביעה תתבסס אך ורק על הודאתו של הסב, הסיכויים להרשעה הם קלושים ביותר" לדבריו, "אני לא מקנא בתובעי הפרקליטות, אם הם יאלצו לבסס את כל כתב האישום על הודאתו של הסב".

בתוך כך, ד"ר חן קוגל, מומחה לרפואה משפטית, התייחס לסיכויים למציאת גופתה של רוז ואמר לוואלה! חדשות כי "תיאורטית, גופה שורדת במים פרק זמן גדול יותר מאשר על היבשה. להערכתי, אחרי חודשיים במים אין אפשרות למצוא רקמות רכות בכלל ואם הסבא אמנם השליך את הילדה לפני שלושה חודשים לירקון, מדובר בחיפוש אחרי שלד". ד"ר קוגל הוסיף כי "הסיכוי הסביר שאפשר למצוא את הגופה הוא במקרה שהיא נסחפה לגדת הנחל והשלד נלכד בצמחיה. לגבי פרק הזמן שגופה יכולה להישאר שלמה בתוך מים, הרבה מאוד תלוי בהרכב המים או השפכים שנמצאים בהם".

פרקליטתו של הסב, עו"ד רויטל סוויד אמרה הבוקר בבית המשפט כי מרשה טוען ש"לאחר שנתן את המכה שהרגה את הילדה, הוא נכנס לפאניקה". לדבריה, הוא מגדיר את המקרה כתאונה שלא ידע איך להתמודד איתה. הסב תיאר את הדקות שבאו בעקבות המקרה. "נתתי לה 'פליק'. לאחר מכן איבדתי את העשתונות, לא ידעתי מה לעשות". סוויד טענה בפני השופט כי גרסת החשוד היא לא הודאה ברצח, אלא בתאונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully