וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של יצחק אברג'יל הוארך ב-20 יום

עדי שמחוביץ

26.8.2008 / 17:54

נציגת הפרקליטות טענה בדיון: "אנו רק בתחילתו של הליך ההסגרה". אברג'יל: "לא הייתי בארה"ב, כל ההאשמות נגדי הן פרובוקציה"

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור)

מעצרם של יצחק ומאיר אברג'יל הוארך היום (שלישי) בעשרים יום בדיון שנערך אחר הצהרים בבית משפט השלום בירושלים. בהארכת המעצר חשפה המשטרה את החשדות המיוחסות למאיר אברג'יל, שביצע לכאורה בארצות הברית. האמריקאים מבקשים את הסגרתו של יצחק ואת הסגרתם של ארבעה חשודים נוספים, ביניהם אחיו מאיר. צוות ההגנה כבר הודיע כי בכוונתו להגיש ערעור נגד ההחלטה להאריך את מעצרם.

בתום הדיון אמר יצחק בלום, נציג פרקליטות המדינה, כי "אנו נמצאים רק בתחילתו של הליך ההסגרה ורחוקים מאוד מהסגרתם של האחים אברג'יל". לדבריה, "החלטת בית המשפט היום הייתה נכונה" אמר בלום.

"המשטרה מרסקת את ארגוני הפשע"

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, התייחס במסיבת עיתונאים לתיק החקירה נגד יצחק ומאיר אברג'יל. לדבריו, "המשטרה עשתה צעד קדימה בריסוק ארגוני הפשיעה. יצחק אברג'יל מטופל ביאחב"ל כבר 3 שנים, יחד עם האמריקאים. היחידה עשתה עבודה לא פשוטה עד להוצאת צווי מעצר בינלאומיים נגד חמשת החשודים. הוגש כתב אישום נגדם שכולל את פירוט העבירות ובקשת הסגרה, כולל מעצר עד תום ההליכים".

במהלך הדיון בבית המשפט אמר יצחק אברג'יל כי "מעולם לא הייתי בארצות הברית. כל ההאשמות נגדי הן פרובוקציה של המשטרה". לדבריו, עושים לו רצח אופי. "ממשלת ישראל עצרה אותי על תיק אחר, חשבה שאני מעורב בפשע כלשהו, וכשהיא ראתה שבית המשפט שחרר אותי ואמר שאין לי קשר לזה", הוסיף, "עצרו אותי בצו בינלאומי". "אפשר להפריך את הכל" סיכם.

בהארכת המעצר חשפה המשטרה את החשדות. אברג'יל מואשם בעבירות שביצע בארה"ב בין השנים 2002-2006 וביניהם, מעורבות ברצח סוחר הסמים הישראלי סמי אטיאס בלוס אנג'לס, הלבנת כספים הקשורים לבנק למסחר בארה"ב, קשירת קשר לביצוע פשע, יבוא והפצה של סם מסוג MDMA וסחיטה באיומים. בנוסף לאברג'יל חשודים גם אחיו מאיר, שון ברשי, משה מלול וישראל אוזיפה. עו"ד שרון נהרי, פרקליטו של אברג'יל, אמר כי "המגמה לשפוט ישראלים בארה"ב היא פסולה. לטענתנו, הסמכות לשפוט אותם, אם בכלל, היא במדינת ישראל".

בפתח הדיון אמר מאיר אברג'יל, כי "המשטרה היא זו שבנתה משפחות פשע. לי אין זיקה למה שאומרים. ישבתי כבר בבית סוהר בארה"ב ואני נזהר להתרחק משם". בהמשך אמר: "כל הסרט הזה מבוים. אנחנו מוכפשים. לצערי הורשעתי באמריקה בעסקת טיעון והחלטתי שמאז אני לא מתעסק יותר עם האמריקאים. פתאום הם (האמריקאים) מוצאים אותי שם, כי הם החליטו שהם רוצים ליצור ארגון פשיעה באמריקה".

כתב האישום הינו תוצאה של חקירה מקיפה של רשויות ארה"ב בנושא ארגון הפשע של משפחת אברג'יל. החקירה ארכה כשש שנים ולקחו בה חלק משטרת לוס אנג'לס, הבולשת האמריקאית (FBI) ורשויות המס. כמו כן לקחו חלק בחקירה רשויות אכיפת החוק של למעלה מעשר מדינות באמריקה, אירופה, אסיה והמזרח בתיכון.

הליך ההסגרה אינו הליך פשוט ויכול להימשך למעלה משנה. ההליך מחייב את המדינה הזרה הרוצה בהסגרתו של אזרח ישראלי להגיש בקשה לשר המשפטים. ההסגרה תעשה לאחר שהמדינה המבקשת את הסגרתו של החשוד, מתחייבת להעמיד את החשוד לדין בעבירות המיוחסות לו. התחייבות נוספת היא שהחשוד ירצה את עונשו בישראל באם יוטל עליו מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully