וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הפריימריז, מופז מתעניין גם בחינוך

נעמה טלמור

26.8.2008 / 16:29

המתמודד לראשות קדימה השתתף בכנס בנושא חינוך והצהיר: "ההשכלה מיטיבה עם אלה שיש להם כסף ופוגעת באלה שאין להם"

"מדינת ישראל לא נותנת שוויון לכל צעיריה להגיע לאוניברסיטאות. ההשכלה מיטיבה עם אלה שיש להם כסף ומרעה עם אלה שאין להם. הגיעה העת לפתוח את הדלתות גם למי שאין לו מימון. הם לא צריכים להיזרק לשולי החברה". כך אמר היום (שלישי) המועמד לראשות קדימה ושר התחבורה שאול מופז בכנס "העיר" לחינוך בחולון.

לדברי מופז, "לא השכלנו במשך 60 שנות קיומה של המדינה להעמיד את מערכת החינוך במקום שהיא ראויה להיות בו ולא הגדרנו לעצמנו יעדים ברורים". הוא הוסיף, כי "אנחנו עושים שגיאה גדולה בכך שאנו לא מכבדים הסכמים עם הסטודנטים ומערימים עליהם קשיים".

מופז גם קרא "להשקיע באיכות המורה על פני הקטנת הכיתות". כמו כן הוא תקף את מערכת הפיקוח במשרד החינוך וטען כי היא מיותרת. בתגובה לכך אמרה שולמית עמיחי, מנכ"לית משרד החינוך, לוואלה! חדשות, כי "מעולם לא חשבתי שצריך לסלק את שוטרי התנועה מהכבישים. למפקחים במשרד החינוך יש חשיבות רבה. מהיכרותי עם השר מופז, לו היה מקדיש לי עשר דקות, הוא לא היה נופל לאמירה כזו".

משתתפי הכנס גם דנו ברפורמת "אופק חדש" במערכת החינוך. ירום אריאב, מנכ"ל משרד האוצר, אמר בדיון, כי מאז שנת 2006 תקציב החינוך גדל בחמישה מיליארד שקל וכי ב-2009 הוא יעמוד על 29.7 מיליארד שקל. אלי כהן, לשעבר הממונה על השכר באוצר, אמר כי "להביא עוד חמישה מיליארד שקל למערכת החינוך בשנים הקרובות יהיה בלתי אפשרי. אנחנו כל הזמן מתבכיינים על מה שהיה בעבר, ואם אופק חדש ייכשל, אף אחד לא יעז ללכת ולעשות עוד ניסיון כזה שוב".

מנכ"לית משרד החינוך עמיחי אמרה בתגובה, כי "ההובי לחבוט במערכת החינוך הוא הובי לקוי. מי שחובטים בו לא מתרומם. מערכת החינוך היום בישראל היא תפארת ולא כישלון". היא הוסיפה, כי בניגוד לדברי אריאב "בשבע השנים האחרונות מרטו את תקציב החינוך בלמעלה מ-4 מיליארד שקלים. אמנם בשנתיים האחרונות גדל התקציב לשכר המורים, אך זה לא מספיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully