וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילרי קלינטון תביא את הניצחון לאובמה?

טלי גולדשטין

26.8.2008 / 16:03

הסנאטורית מניו יורק תישא הלילה את נאומה בוועידה הדמוקרטית. היעד: להביא לאחדות בשורות המפלגה הדמוקרטית

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

היום (שלישי) יפתח יומה השני של הוועידה הדמוקרטית בדנוור, קולורדו וכל העיניים נשואות לנאום המפתח שמתכוננת לשאת הסנאטורית הילרי קלינטון, לשעבר מתמודדת במרוץ לבית הלבן מטעם המפלגה הדמוקרטית ועתה תומכת במועמד הרשמי הסנאטור ברק אובמה. נאום קלינטון מיועד לאחות את הקרע שנוצר במפלגה בעקבות הפריימריז הכה צמודים בינה לבין אובמה ולשכנע את תומכיה הנאמנים של הסנאטורית לעמוד מאחורי אובמה.

אובמה מצדו מלא תקווה כי הופעתה המתוקשרת של קלינטון תסייע לרפא את הפצעים של המאבק המר למועמדות המפלגה ולזכות בלב תומכיה, שעדיין שומרים לו טינה על ניצחונו ועתה גם על בחירתו בג'ו ביידן כסגנו במקום את הילרי קלינטון.

גם ביל קלינטון מצטרף

הדרמה בין אובמה לקלינטון הטילה צל על היום החגיגי של פתיחת הוועידה, שבמהלכה יוכתר אובמה בן ה-47 באופן רשמי כמועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית בבחירות בנובמבר.

אובמה ניסה להפיג את המתח השורר בינו לבין הסנאטורית מניו יורק על ידי כך שהעניק לקלינטון ולבעלה, נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, תפקידים מרכזיים בוועידה. ביל קלינטון יישא את נאומו ביום רביעי בלילה.

"יהיו שם כמה מתומכי קלינטון ועלינו יהיה לעבוד קשה על מנת לשכנעם להצטרף למחנה אובמה. זה לא מפתיע", אמר אובמה אתמול. "אך אם תעקבו אחרי השבוע, אני משוכנע לחלוטין שהילרי וביל קלינטון מבינים מה מונח על כף המאזניים", הוסיף.קלינטון צפויה גם להעביר לאובמה במהלך הוועידה את הצירים שצברה במהלך הפריימריז כמחווה סמלית לאחדות.

מסקר חדש, המשותף לרשת CNN ולחברת הסקרים "אופיניון ריסרץ'", עולה כי לפני אובמה עוד עבודה רבה. לפי ממצאי הסקר, אובמה ויריבו הרפובליקני ג'ון מקיין צמודים עתה עם 47% כל אחד. עם זאת, רק 66% מתומכי קלינטון אמרו הפעם כי יתמכו באובמה כשיגיע זמן הקלפיות לעומת 75% בסקר קודם מסוף יוני. 27% מתומכי קלינטון אמרו כי יתמכו במקיין, עלייה משמעותית לעומת 16% שהשיבו כך בסוף יוני.

היום הראשון של הוועידה הוקדש על מנת להכיר את אובמה לעם האמריקאי ולגולל את סיפור חייו כבן של אב שחור מקניה ואם לבנה מקנזס. מישל אובמה, אשתו, והסנאטור טד קנדי, שמו דגש על העבודה כי הביוגרפיה יוצאת הדופן של אובמה אינה הופכת אותו לאדם שונה במהותו משאר האמריקאים. נהפוך הוא, חייו הם בדיוק התגשמות החלום האמריקאי עליו כל האמריקאים גדלים.

מה יהיה עם הכלכלה?

היום השני יוקדש למצב העגום של הכלכלה האמריקאית. העם האמריקאי ישמע על כמה מהצעותיו של אובמה לסייע לציבור הבוחרים מהמעמד הנמוך והבינוני, שנפגעו קשות מהמשבר הכלכלי במדינה. חשוב לציין כי כל הסקרים האחרונים מצביעים על כך שנושא הכלכלה עומד בראש סדר העדיפויות של המצביע האמריקאי.

נושא הנאום המרכזי הערב, שבמקומו עמד' אובמה בוועידה הדמוקרטית בבוסטון ב-2004 ושהזניק אותו לאור הזרקורים בזירה הפוליטית, הוא מושל וירג'יניה לשעבר מארק וורנר. וורנר מתכנן להדגיש בנאומו יוזמות כלכליות בווירג'יניה שסייעו לו לזכות במהלך הקמפיין שלו בקולות ציבור המצביעים באזורים הכפריים הידועים בנטייתם הרפובליקנית.

קלינטון, הצפויה לדחוק בציריה לתמוך באובמה, תוצג על ידי בתה צ'לסי. ביום שני נאמה קלינטון בפני הצירים מניו יורק והודתה בקושי הכרוך באיחוד השורות. "אנחנו רוצים שכול הדמוקרטים יצביעו בעבור אובמה. זו משימה ארוכה. אנו אולי שונים, אך אל תטעו. אנו מאוחדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully