וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מחווה לרשות: חנינה לעשרות מבוקשים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים, ויהושע בריינר

26.8.2008 / 16:18

יום לאחר שחרור האסירים הפלסטינים, ישראל הסכימה להעניק חנינה ל-48 מבוקשים פלסטינים בגדה והתחייבה כי לא תפגע בהם

ישראל החליטה היום (שלישי) להעניק חנינה ל-48 מבוקשים פלסטינים בגדה המערבית, ביניהם 21 מבוקשים משכם, כך מסר גורם ביטחוני פלסטיני לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". לפי הגורם, הסכם החנינה נחתם אתמול במהלך פגישה בין גורמים ישראלים לפלסטינים. לדבריו, סוכם כי המבוקשים יוכלו לנוע בגדה מבלי שישראל תפגע בהם.

על פי הדיווח, 14 מבין המבוקשים יזכו לחנינה מלאה, כלומר יוכלו לנוע ברחבי הגדה בחופשיות מבלי שישראל תוכל לעצור אותם או לזמן אותם לחקירה. 34 מבוקשים אחרים זכו בחנינה חלקית, כלומר הם יצוו להישאר בשטחי הרשות הפלסטינית בלבד – שטחי A.

10 מבוקשים נוספים הנמצאים בבית הכלא "ג'ניד" שבשכם יזכו גם הם לחנינה. חמישה מתוכם יזכו בחנינה מלאה וחמשת האחרים יזכו בחנינה חלקית. הגורם גילה גם כי עוד שבעה מבוקשים הוכנסו לתקופת מבחן וכי כעת הם נתונים לחנינה חלקית. 20 מבוקשים נוספים הורשו להישאר בבתיהם בתנאים של מעצר במטות הרשות.

גורמים ביטחוניים מסרו כי הסדר החנינות הנוכחי הינו חלק מההסדר הקודם בו העניקה ישראל חנינה לעשרות מבוקשים. עוד נמסר כי המבוקשים שנמצאים בתקופת מבחן יתבקשו להפקיד את נשקיהם אצל מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully