וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: ארה"ב הרגה 90 אזרחים באפגניסטן

26.8.2008 / 15:33

לפי הודעת האו"ם, תקיפות אוויריות של כוחות הקואליציה הובילו ל-90 ההרוגים, מרביתם ילדים. ארה"ב: "בהתקפה נהרגו רק חמושים"

האו"ם הודיע היום (שלישי) כי מצא ראיות משכנעות לכך ש-90אזרחים אפגנים, מרביתם ילדים, נהרגו בתקיפה אווירית של כוחות הקואליציה במערב אפגניסטן בשבוע שעבר.

משרד הפנים האפגני דיווח ביום שישי כי כוחות הקואליציה הבינלאומית בראשות ארצות הברית הרגו 90 אזרחים. בקואליציה אישרו כי נערכה תקיפה באזור, אך הכחישו שנהרגו בה אזרחים. "תשעים אזרחים. מרביתם נשים וילדים, נהרגו היום בפעולה של כוחות הקואליציה במחוז הראט", אמרו במשרד הפנים האפגני.

בקואליציה אמרו בתגובה, כי בתקיפה אווירית בשינדד נהרגו 30 חמושים וכי לא נערכו תקיפות נוספות באזור. בהודעה של צבא ארצות הברית נמסר, כי התקיפה בוצעה לאחר שכוחות אפגנים וכוחות של הקואליציה הותקפו מן המארב בידי חמושים בשעה שסיירו באזור וערכו סריקות אחרי בכיר בטליבן.

"התקיפות מובילות רק להרג אזרחים"

מוות של אזרחים בפעולות הקואליציה הבינלאומית הפך לנושא בוער באפגניסטן. אפגנים רבים טוענים כי כוחות הקואליציה נוקטים באמצעים מועטים מדי כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע בהתקפות האוויריות. נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי אמר החודש כי תקיפות אוויריות לא השיגו כלום והובילו רק להריגת אזרחים חפים מפשע.

"מחקירה של צוות הסיוע של האו”ם באפגניסטן (UNAMA) עולות ראיות משכנעות המבוססות על עדויות ראייה ואחרות, כי כ-90 אזרחים נהרגו, לרבות 60 ילדים, 15 נשים ו-15 גברים", אמר שליח האו"ם לאפגניסטן קאיי איידה בהצהרה. "ההרס מההתקפה האווירית ברור לכל. 7-8 בתים נהרסו לחלוטין ונזק רציני נגרם לבתים נוספים. האו"ם מודאג מאד מהתקרית. אמרתי שוב ושוב כי ביטחון ורווחת האזרחים עומד בראש סדר העדיפויות במהלך כל פעולה צבאית", אמר איידה. צבא ארה"ב פתח בחקירה מיוחדת בנוגע לתקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully