וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד דף: "איאבק בישראל עד המוות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.8.2008 / 12:59

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מאיים בהתבטאות נדירה להמשיך להיאבק בישראל, "עד לשחרור האדמות או עד המוות"

התבטאות נדירה של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף. בדברים שכתב בספר שיצא מטעם הזרוע הצבאית, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הובאו דבריו הנדירים של המפקד המיתולוגי הבכיר, בהם שיבח את הקורבנות שמקריב חמאס "במאבקו על האדמה ובשומרו על עוצמתה וכבודה של האומה". בדבריו, מבטיח דף להמשיך במאבק נגד ישראל "עד לשחרור מלא של כל האדמות הכבושות".

בספר לזכר חללי מחנה הפליטים א-שאטי שברצועת עזה, ששמו "חללי הנצח", מובאים קורות חייהם של 56 פעילי הזרוע הצבאית של חמאס בני המקום, שנהרגו במהלך עימותים עם ישראל. "כשאנו מדברים על החללים, אנו נותרים חסרי מילים ומתקשים להביע את גודל הקורבן שהקריבו", כתב דף שמבטיח "ללכת בדרכם של החללים עד שנשחרר את האדמות או עד שנמות על קידוש השם".

לפני כעשרה חודשים מסר בכיר חמאס, אחמד חמדאן, שפגש את דף וכי האחרון אמר לו ש"תוך זמן קצר מתכוונים גדודי עז א-דין אל-קסאם לעבור משלב ההתגוננות למתקפה נגד הכיבוש הישראלי". לדברי חמדאן, הבטיח דף כי חמאס יפעל כבר בשבועות הקרובים.

למחרת דיווח זה, פורסם כי דף חזר לרצועת עזה בספטמבר 2007 לאחר סדרת טיפולים רפואיים בחו"ל, שנערכו כ-14 חודשים. דף, אשר נפצע באורח קשה בניסיון חיסול ישראלי בשכונת שייח רדואן ב-11 ביולי 2006, שב לרצועה לאחר שהרופאים נכשלו בניסיונם לרפאו לגמרי. מקורות מסרו אז כי "דף יישאר משותק חלקית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully