וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: הותקף רכב של הקונסוליה האמריקאית

גיל קדרון

26.8.2008 / 10:31

יריות נורו על מכונית של הקונסוליה בעיר פשוואר שבצפון, אך איש לא נפגע. במקביל נהרגו 3 בני אדם בפיגוע בסמוך לגבול האפגני

נמשכת האלימות בפקיסטן. שלושה בני אדם נהרגו ו-21 נפצעו מפיצוץ שאירע הבוקר (שלישי) במהלך הפגנה במחוז המערבי בלוצ'יסטן, בדרישה לאוטונומיה אזורית. במקביל נורו יריות אל עבר כלי רכב של הקונסוליה האמריקאית בעיר פשוואר, בירת מחוז הגבול הצפון מערבי. במכונית ישבו שלושה עובדים של השגרירות, אך איש לא נפגע.

המצב הביטחוני, הפוליטי והכלכלי במעצמה הגרעינית הולך ומידרדר בשבועות האחרונים. בזמן שהמערכת הפוליטית מכלה את עצמה, אנשי אל קאעדה והטליבן, שהפכו את אזורי הגבול עם אפגניסטן לבסיסי פעילות, הגבירו את התקפותיהם על מטרות צבאיות ואזרחיות.

ביום שני שעבר הודיע הנשיא פרווז מושרף על התפטרותו לאחר לחץ כבד מצד הקואליציה, שהחלה מאז להתפרק בעקבות מחלוקות בלתי ניתנות לגישור. מפלגתו של ראש הממשלה לשעבר נוואז שריף הודיעה על מעבר לספסלי האופוזיציה.

ב-2006 נהרג דיפלומט אמריקאי בפיגוע התאבדות בבירת בלוצ'יסטן קראצ'י. הלאומנים של המחוז העשיר בגז ומשאבים טבעיים אחרים דורשים אוטונומיה נרחבת.

היסטוריה של בעיות פוליטיות

הבחירות האחרונות התקיימו בפברואר, וניצחונן של ה-PPP ומפלגתו של שריף איפשר להן להתחיל ולנגוס בכוחו של מושרף. התמיכה במשורך צנחה בעקבות שיתוף הפעולה ההדוק שלו עם ארה"ב בנושא המלחמה בטליבן ובאל קאעדה ופגיעתו במערכת המשפט.

עד שעלה מושרף לשלטון בהפיכה שקטה ב-1999, סבלה הפוליטיקה הפקיסטנית מסכסוכים קשים ובלתי פוסקים בין מפלגותיהם של שריף ובוטו, שדירדרו את הכלכלה ואת אמון הציבור בנבחריו. כעת נדמה שעם הסתלקותו של מושרף מהבמה חוזרות השתיים, שהדבר היחידי עליו הצליחו להסכים היה שנאתם המשותפת אליו, לדרוך אחת על השנייה בניסיון לטפס לפסגת ההר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully