וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: "הבניה בהתנחלויות פוגעת במו"מ"

פנחס וולף

26.8.2008 / 10:31

שרת החוץ האמריקאית אמרה בתום פגישה עם לבני, כי ישנה התקדמות במו"מ. לבני: "ישראל לא מעונינת בהרחבת ההתנחלויות"

"השיחות בין ישראל לפלסטינים רציניות ואני מאמינה שעד כה הצליחו להגיע להצלחות רבות". כך אמרה שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס בתום פגישתה הבוקר (שלישי) עם שרת החוץ ציפי לבני. היא ציינה שישנם פערים בין הצדדים אך ישנה גם התקדמות ואמרה כי "איננו באותה נקודה כמו לפני שנה". לדבריה, "הבניה בהתנחלויות לא מסייעת במשא ומתן. הצדדים צריכים לבצע צעדים שמגבירים את האמון ולהימנע ממה שאינו בונה אמון".

"ישראל לא מעונינת בהרחבת ההתנחלויות" אמרה לבני. עם זאת, היא ציינה ש"תהליך השלום לא צריך להיות מושפע מהן". לבני הסבירה כי נושא ההתנחלויות, שבו עוסקים 40 שנה, הוא חלק ממשא ומתן. "אני מבינה שהנושא ההתנחלויות משפיע על הפלסטינים ומתסכל אותם, אולם גם בימים של טרור לא נתתי לשיחות להיפגע".

על פי דו"ח תנועת "שלום עכשיו" שפורסם הבוקר, הבניה בהתנחלויות קפצה פי 1.8 לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. לפי הדו"ח, למעלה מ-1,000 מבנים חדשים נבנים בהתנחלויות, בהם כ-2,600 יחידות דיור. כ-55% מהמבנים נבנים ממזרח לגדר הבנויה. הדו"ח מסתמך על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומצביע על עלייה של 550% במספר המכרזים לבניה בהתנחלויות, 417 יחידות דיור לעומת 65 בלבד ב-2007. בנוסף, 125 מבנים חדשים נוספו למאחזים, מתוכם 30 מבני קבע. במזרח ירושלים, לפי הדו"ח, גדל מספר המכרזים פי 38 לעומת שנת 2007.

רייס נפגשה הבוקר גם עם ראש הממשלה אהוד אולמרט בארבע עיניים במעונו בירושלים. הם הצהירו על כוונה להגיע להסכם עם הפלסטינים עד סוף השנה. אולמרט עדכן את רייס בנוגע להתקדמות בשיחות ולסידורי הביטחון עם הפלסטינים. השניים עסקו גם באירן ובמצב בגאורגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully