וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי הרשות: "לא נשיג הסכם בעתיד הקרוב"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.8.2008 / 10:14

טרם הגעתה של שרת החוץ האמריקאית לרמאללה, אמר יועצו של אבו מאזן, כי "לא נוצרה הזדמנות להתקדמות כלשהי במהלך הביקור"

לאחר שנפגש הבוקר (שלישי) עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, צפויה מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס להיפגש ברמאללה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. אחד מבכירי הרשות הפלסטינית, יאסר עבד רבו, אמר לעיתון "אל-חיאת" כי הוא אינו רואה שנוצרה הזדמנות להתקדמות כלשהי במהלך ביקורה של רייס.

"הישראלים ממשיכים לספח אדמות פלסטיניות רבות, הם אינם מוכנים לקבל פתרונות לירושלים על בסיס החלטות האו"ם ואינם רוצים לעסוק בסוגיית הפליטים. על כן לא נראה שנוכל להגיע להסכם בתקופה הקרובה", אמר עבד רבו, המשמש גם כיועץ קרוב וכאחד ממקורביו של יושב ראש הרשות אבו מאזן.

יועצו המדיני של אבו מאזן, נימר חמאד, אמר לעיתון הסעודי "עוכאז" כי המשא ומתן שהתנהל עם ישראל לא הוביל עד כה לשום התקדמות. "למרות ועידת אנאפוליס וההצהרות האמריקאיות על כך ששנת 2008 היא שנת השלום, שנת הפתרון ושנת הקמת המדינה הפלסטינית – בשטח לא קורה שום דבר שמעיד על כך".

חמאד התייחס לביקורה של רייס לאזור ואמר כי ההנהגה הפלסטינית מעבירה את הכדור למגרש הישראלי והאמריקאי על מנת שאלו יישאו את האחריות לתוצאות הרעות הצפויות כשתהליך השלום ייכשל. חמאד ציטט את אבו מאזן שאמר כי אם לא יושג דבר במגעים עם ישראל, הוא ייאלץ למצוא חלופות אחרות ולפנות למדינות ערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully