וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד ב-FBI: תוכננה התנקשות באובמה

גיל קדרון

26.8.2008 / 9:06

לפני הוועידה הדמוקרטית בדנוור נעצרו 4 בני אדם, כשברשותם אפודים, כלי נשק ותחמושת. אחד מהם קשור לארגונים גזעניים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ארבעה בני אדם נעצרו אמש (שני) בדנוור, בחשד שתכננו להתנקש בחייו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה, במהלך הוועידה הדמוקרטית המתקיימת בימים אלה. כך דווח ברשת הטלוויזיה הבריטית SKY.

עבריינים, אחד מהם קשור לארגון גזעני

הארבעה, שלושה גברים ואשה, מוכרים למשטרה בנושא עבירות הנשק והסמים, ואחד מהם ידוע כבעל קשרים לארגונים גזענים בעלי אוריינטציה ימנית קיצונית. לפי התקשורת הצרפתית, אחד העצורים הודה כי נמצא מקום "טוב" ממנו תוכננה ההתנקשות, "ממרחק של 750 מטרים".

המזימה התגלתה כאשר שוטר תנועה עצר ביום ראשון את אחד מהארבעה, טארין גרטרל בן ה-28, בעקבות נהיגה רשלנית באחד מפרברי העיר דנוור. במכוניתו נמצאו אפוד, שני רובים, תחמושת, מכשירי קשר וסמים. מעצרו של גרטרל הוביל למעצרו של שון רוברט אדולף בן ה-33, שבתחילה ניסה לברוח על ידי קפיצה מחלון החדר של מלונו בקומה השישית.

טרם התפרסם מידע לגבי שני השותפים הנוספים. הבולשת האמריקאית (FBI), שמנסה לאמת את הסכנה לחייו של אובמה, תקיים מסיבת עיתונאים בשעות הקרובות. "בהחלט יכול להיות שמדובר בחבורה של כלומניקים", אמר גורם ביטחוני. אובמה עצמו יגיע לדנבר רק מחר.

נפתחה הוועידה

בוועידת המפלגה הדמוקרטית, שנפתחה הלילה בנאום מפתיע של הסנאטור טד קנדי ובדברים שנשאה גם רעייתו של אובמה, מישל, צפויים לנכוח כ-75 אלף בני אדם במהלך נאומו של אובמה. אובמה יוכרז באופן רשמי כמועמד השחור הראשון לנשיאות, בבחירות שיתקיימו ב-5 בנובמבר. כ-5,000 שוטרים מאבטחים את הוועידה.

הוועידה, שצפויה להימשך ארבעה ימים, נפתחה בניסיון להשיב את תומכיה העוינים של הילרי קלינטון לחיקו של אובמה, ולמצב אותו כפטריוט אמריקאי עם רגליים על הקרקע, שמנסה לעשות היסטוריה, ולשם כך מקבל את תמיכתה המלאה של מפלגתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully