וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרמטכ"ל מפלה בין אנשי המילואים"

יהושע בריינר

26.8.2008 / 7:39

ארגון המילואים "בלתם" יעתור לבג"ץ נגד הרמטכ"ל גבי אשכנזי, בשל החלטתו, לדבריהם, להעניק תוספת שכר רק ל-10% מאנשי המילואים

המילואימניקים נגד הרמטכ"ל: ארגון המילואים "בלתם" צפוי להגיש מחר (רביעי) עתירה לבג"ץ נגד הרמטכ"ל גבי אשכנזי בטענה לאפלייה בין אנשי המילואים. המילואימניקים מוחים על החלטתו של אשכנזי, לפיה רק חיילי מילואים המשרתים למעלה מ-22 ימים בשנה יזכו לתוספת בשכרם, כאשר 90% מכלל המילואימניקים לא יקבלו את ההטבה.

לדברי העותרים, החלטת הרמטכ"ל, שהתקבלה בעקבות חוק המילואים החדש, יוצרת פער אדיר בין חיילי המילואים. "אופן חלוקת התגמול הנוסף גורם למעשה למתן תגמול כפול לחיילי המילואים בסגל הפיקוד ולהיעדר כל תגמול שהוא למרבית חיילי המילואים", נכתב בעתירה. "הכיצד יכול סגל הפיקוד לעמוד מול פקודיו, חיילי המילואים, ולהסביר להם שלמרות שהם שייכים למיעוט הנושא בנטל בטחון המדינה על כתפיו וניזוק כלכלית, מקצועית, משפחתית ואקדמית, אין הם זכאים לכל תגמול?"

על פי חוק המילואים שנכנס לתוקפו בתחילת החודש, לאחר מאבק ארוך וממושך של ארגוני המילואים, צפויים המשרתים לקבל הטבת מס הכנסה בגובה של עד שתי נקודות. המילואימניקים היו אמורים גם לקבל את שווי ההטבה רטרואקטיבית החל משנת 2007, כאשר הרמטכ"ל היה אמור להורות על חלוקת ההטבה בקרב המשרתים. אלא שבשבוע שעבר הורה אשכנזי כי רק אלו המשרתים למעלה מ-22 ימים יזכו לקבל את שווי ההטבה, למעלה מ-2000 שקלים בתחילת החודש הבא. יש לציין כי אלו שיזכו להטבה הם אנשי הסגל הפיקודי, ואילו ה"חיילים הפשוטים" לא ייהנו מהחוק.

"המשרתים במילואים מרגישים לעיתים מנוצלים או 'פראיירים' בלשון העם", כותב עו"ד שי דדוש בעתירה. " אין לעותרת ספק שאם התנאים לתגמול לא ישתנו והרוב המוחלט של משרתי המילואים ייווכח שאינו זכאי לתגמול כלשהו, תהיינה לכך השלכות מסוכנות לביטחון המדינה שתתבטאנה, בין היתר, בירידה במוטיבציה לשרת במילואים, ובהגדלת תופעת ההשתמטות משירות מילואים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully