וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: 12 בני אדם מתו מהרעלת מזון

26.8.2008 / 1:45

חידק הליסטריה נמצא במוצרי הבקר של חברת "מייפל ליף", אחת מיצרניות הבשר הגדולות בקנדה. עוד 26 בני אדם לקו בהרעלה

12 בני אדם בקנדה מתו כתוצאה מהרעלת מזון שמקורה במוצרי בשר של חברת "מייפל ליף", אחת מיצרניות הבשר הגדולות בקנדה. עד כה התגלו 26 מקרים של הרעלה ועוד 29 מקרים של חשד להרעלה. שר החקלאות הקנדי גרי ריץ אמר כי הממשלה צופה שמקרים נוספים יתגלו בימים הקרובים.

"מייפל ליף" הסירה כ-220 מוצרים שיוצרו במפעל בו יוצר הבשר הנגוע. החברה מסרה שככל הנראה לא תצליח לקבוע כיצד הבשר הזדהם, והדגישה שחידק הליסטריה, שהתגלה בקרב החולים, הוא נפוץ ומתפשט בקלות.

חידק ליסטריה ועליו עקבות גנטיים זהים לאלו שנמצאו אצל החולים זוהה גם בשניים ממוצרי בשר הבקר שיוצרו במפעל. המוצרים הללו, בנוסף לכ-20 מוצרים אחרים מאותו קו ייצור הוחזרו בשבוע האחרון.

ליסטריוזיס, מחלה המסוכנת בעיקר עבור נשים הרות, פעוטות ובעלי מערכת חיסונית חלשה היתה הגורם לשבעה מתוך 12 מקרי המוות. מסוכנות הבריאות הציבורית בקנדה נמסר כי בחמשת מקרי המוות האחרים נמצא החידק במערכת החיסונית של החולים, אך גורם המוות עדיין נחקר.

מניותיה של חברת מייפל ליף צנחו ב-10אחוזים בעקבות ההודעה על מקרי המוות. דובר מטעם החברה אמר שעלות החזרת מוצרי הבשר, ניקוי המפעלים והוצאות אחרות יסתכמו בהפסד של כ-19 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully