וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: מלחמת הדתות גובה קורבן נוסף

25.8.2008 / 19:19

נמשכת המתיחות בין הינדואים לנוצרים במדינת אוריסה שבצפון הודו: המון הינדואי זועם שרף למוות אישה שנכלאה בבית יתומים

המון הינדואי זועם שרף היום (שני) למוות אישה שנכלאה בתוך בית יתומים נוצרי, בהסלמה נוספת במהומות שפרצו במדינת אוריסה שבצפון הודו סביב הריגתו של מנהיג הינדואי. משם המשיך ההמון והרס מספר כנסיות, חסם את התנועה והתעמת עם המשטרה. בשבוע שעבר הרגו מורדים מאואיסטים חמישה אנשים, כולל מנהיג הינדואי שחבר במפלגת האופוזיציה, אותו האשימו נוצרים בהמרת מאמינים להינדואיזם.

זה חודשים ארוכים מבעבעת המתיחות הדתית בין הינודאים ונוצרים במדינת אוריסה. הינדואים קיצונים מאשימים כמרים נוצרים במתן תשלומים להינדואים עניים ואלו שחברים בקאסטות נמוכות כדי שיתנצרו. לטענתם הנוצרים, החלכאים והנדכאים מעדיפים את הנצרות, דת שמאפשרת להם לחמוק מהחברה המרובדת והמקובעת של הודו, שבנויה מקאסטות ואינה נותנת מקום למוביליות חברתית.

לפי המשטרה, המפגינים ההינדואים אף הציתו שמונה בתים של נוצרים. הלחימה בין המאמינים החלה בשנה שעברה, כאשר נוצרים רבים נאלצו לנוס על נפשם ליערות הסמוכים כדי להימנע מהאלימות של ההינדואים המקומיים.

החוקה של הודו הינה חילונית לכל דבר ועניין, אולם רובם המוחלט של יותר ממיליארד אזרחיה הם הינדואים. כ-2.5 אחוזים בלבד מאוכלוסיתה הם נוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully