וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: הקואליציה שהדיחה את מושרף התפרקה

גיל קדרון

25.8.2008 / 17:05

מפלגתו של ראש הממשלה לשעבר שריף העמיקה את המשבר הפוליטי, שנפער עם התפטרותו של מושרף ורצונו של בעלה של בוטו להחליפו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מפלגתו של ראש ממשלת פקיסטן לשעבר נוואז שריף פרשה היום (שני) מהקואליציה השלטת, לאחר שלא הצליחה לפתור את המחלוקות הפוליטיות שנתגלעו בינה לבין שותפתה הבכירה בקואליציה, מפלגת העם (PPP).

שתי המפלגות הובילו להתפטרותו של הנשיא פרווז מושרף ביום שני, לאחר שאיימו להדיחו. עם עזיבתו את הבמה, התגלתה אי הסכמה בנוגע לזהות מחליפו, בעקבות הודעתו של מנהיג ה-PPP אסיף עלי זרדרי, אלמנה של בנזיר בוטו, כי יתמודד על המשרה הרמה, בניגוד להכרזותיו הקודמות. כעת צפוי שריף להציע מועמד משלו לתפקיד.

עד הימים האחרונים התעקשו ב-PPP כי לא ינסו למצוא מחליף למושרף, אלא יעדיפו לרוקן את תפקיד הנשיא מסמכויות, כפי שהיה עד כהונתו של מושרף, במיוחד אמור הדבר לגבי סמכותו לפזר את הפרלמנט ולהכריז על מצב חירום. כעת שינתה ה-PPP את עמדתה, ללא תיאום עם שותפתה לקואליציה, מפלגתו של שריף. ה-PPP צפויה לבנות קואליציה חדשה, וייתכן כי הדבר יאפשר לה למנות את זרדרי למחליפו של מושרף, שכן ההצבעה נעשית בשני בתי הפרלמנט.

כמו כן, לא השכילו ה-PPP ומפלגתו של שריף לפתור את המחלוקת ביניהן בנוגע להשבתם של השופטים אותם הדיח מושרף מוקדם יותר השנה.

נשיא חדש, בעיות ישנות

הבחירות האחרונות התקיימו בפברואר, וניצחונן של ה-PPP ומפלגתו של שריף איפשר להן להתחיל ולנגוס בכוחו של מושרף. התמיכה במשורך צנחה בעקבות שיתוף הפעולה ההדוק שלו עם ארה"ב בנושא המלחמה בטליבן ובאל קאעדה ופגיעתו במערכת המשפט.

עד שעלה מושרף לשלטון בהפיכה שקטה ב-1999, סבלה הפוליטיקה הפקיסטנית מסכסוכים קשים ובלתי פוסקים בין מפלגותיהם של שריף ובוטו, שדירדרו את הכלכלה ואת אמון הציבור בנבחריו. כעת נדמה שעם הסתלקותו של מושרף מהבמה חוזרות השתיים, שהדבר היחידי עליו הצליחו להסכים היה שנאתם המשותפת אליו, לדרוך אחת על השנייה בניסיון לטפס לפסגת ההר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully