וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: כתב אישום נגד משה קצב מיד

עדי שמחוביץ

25.8.2008 / 14:10

התנועה לאיכות השלטון טענה כי ניתן היה להגיש כתב האישום כבר לפני 4 חודשים, לאחר שקצב הודיע שהוא מבטל את עסקת הטיעון

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר (שני) לבג"ץ להורות ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, להגיש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר, משה קצב, ללא דיחוי נוסף. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אליעד שרגא, מבקשת התנועה לאיכות השלטון כי בית המשפט יורה ליועץ המשפטי לממשלה לנמק מדוע עדיין לא הוגש כתב אישום נגד קצב.

לטענתם, את כתב האישום ניתן היה להגיש כבר לפני ארבעה חודשים, לאחר שקצב הודיע לבית המשפט כי הוא חוזר בו מהודאתו ומבטל את עסקת הטיעון. נוסף על כך, נטען בעתירה כי טיוטת כתב אישום גובשה כבר בעבר לאחר הליך ארוך וממושך של התייעצויות ועל כן אין סיבה לדחות את הגשת כתב האישום.

היועץ המשפטי לממשלה הודיע בעבר כי אם לא היתה נחתמת עסקת הטיעון היתה נטייה ברורה להגיש כתב אישום הכולל סעיפי אונס ואישומים חמורים נוספים. הסדר הטיעון כלל אישומים קלים מהאישומים שנכללו בטיוטת כתב האישום הראשונה. מזוז הסביר את הפערים בכך שבמקרה זה, של אישום נגד נשיא המדינה, אינטרס הציבור והרצון לשמור על כבוד מוסד הנשיאות היו חלק מהשיקולים שעמדו לנגד עיני הפרקליטות.

התנועה לאיכות השלטון טוענת כי לאחר נסיגתו של קצב מעסקת הטיעון אין הצדקה להגשת כתב אישום מקל. "התמהמהות בהגשת כתב האישום והחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה לוותר על פרטי האישום החמורים, שהובילה להחלפת הפרקליטה המטפלת בתיק, לוקה בחוסר סבירות קיצוני".

עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של קצב מסר בתגובה: "אני רואה בחומרה רבה את השימוש שעושה התנועה לאיכות השלטון בבג"ץ. מימי עוד לא ראיתי עתירה המבקשת לאלץ את היועץ המשפטי להגיש כתב אישום נגד אדם כאשר החקירה עדיין לא הסתיימה. נציגי היועץ המשפטי לממשלה ענו כבר בעבר לעתירות דומות שהוגשו. מדובר בחומר ראיות גבולי שנמצא עדיין בבדיקה. אני מאד מקווה שבג"ץ ידחה על הסף עתירה זו ויאפשר קבלת החלטה מושכלת על יסוד חומר הראיות המלא שנבדק בימים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully