וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו קיום בגלבוע

ליבי אביכזר

25.8.2008 / 12:40

ג'ו קוקר יפתח את פסטיבל דו קיום בגלבוע ואליו יצטרפו רשימה ארוכה ומכובדת של אמנים יהודים וערבים. חוץ מזה, יהיה גם חידון תנ"ך וקוראן, פעילויות לילדים, מסעות אופניים ועוד

מחר (שלישי) ולמשך יומיים יתקיים "פסטיבל הגלבוע - מפגש ענקים" שיוקדש לדו-קיום בין ערבים ויהודים. הוא יפתח עם הופעתו הזמר ג'ו קוקר שעל אף שעדיין לא התגייר או התאסלם החליט להגיע. בשאר ימי הפסטיבל תוכלו לצפות בהופעות בהן ישתפו פעולה אמנים ערבים ויהודים ביניהם: עמיר לב, דיוויד ברוזה, מירה עווואד, להקת הדג נחש, איברהים עיד , יאיר דלל ועוד.

אחד האירועים המסקרנים באירוע, הוא ערב מחווה למלכות הזמר הערבי, אום כולתום, לילה מורד ופיירוז שאת שיריהן תבצענה זהבה בן, לובנה סלמה, שרית חדד וריאהם חמאדי בליווי סימפונט רעננה ותזמורת נצרת.

במסגרת הפסטיבל יתקיים הגמר של חידון הקוראן והתנ"ך לילדים בו ייטלו חלק משתתפים מרחבי הארץ. עוד פעילויות לילדים יתקיימו בפארק הלאומי מעיין חרוד בו יועלו בין השאר הצגות משותפות של שחקנים ערבים ויהודים כדוגמת טוביה צפיר שיופיע יחד עם השחקנית ראודה סולמיאן. בכפר הערבי טייבה שבגלבוע יתקיים שוק איכרים ותושבי הכפר ייפתחו את בתיהם לאירוח המטיילים.

מוחמד אל בחירי ממארגני הפסטיבל ותושב הכפר מוקביילה השייך למועצה אומר כי הציפייה היא ליצור שיחות בין באי הפסטיבל למארחים, שיחות שיובילו אולי, להפחתת דעות קדומות: "הרצון הוא לתת לבאי הפסטיבל תחושה של מהו כפר ערבי. אני מאמין שיש הרבה אנשים במדינה שלא היו אף פעם בכפר ערבי ולא נכנסו לבית ערבי. המטרה היא לשבור את המחסום בין יהודים וערבים." המבקרים בטייבה יוכלו בנוסף לסמול טוק לטעום ממטעמיהן של המסעדות הערביות בעמק ובגליל וגם לצפות ללא תשלום בהופעות של אפרת גוש וכמאל סלימאן, ירמי קפלן וזוהיר פרנסיס , דנה ברגר וויסאם חביב ולהקתו.

מי שזקוק לקצת יותר אקשן יוכל להשתתף באחד ממסעות האופניים או הטיולים שיערכו ברחבי המועצה. לנשים הנגועות בחיידק האקסטרים מתוכנן מסע ג'יפים תחת הכותרת "מלכת הגלבוע". המסע יעבור בערים מעורבות באזור הצפון ויכלול פעילויות ספורט אתגרי ופעילויות חברתיות משותפות.

פסטיבל הגלבוע - 26.8.2008 ל- 28.8.2008 בתחומי המועצה המקומית גלבוע השוכנת בעמק יזרעאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully