וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדות הנעלמות שמסעירות את העולם

טלי גולדשטין ותום גולדהנד

25.8.2008 / 12:46

פרשת היעלמותה של רוז מזכירה פרשות דומות בבריטניה וארה"ב. מדלן מק'קאן מבריטניה וקיילי אנטוני מארה"ב עדיין לא נמצאו

המשטרה מתארת את מקרה היעלמותה של רוז בת הארבע כאחד המקרים המזעזעים ביותר שקרו בארץ, וצו איסור פרסום גורף הוטל על הפרשה. ההיעלמות מזכירה עוד שתי פרשות היעלמות של ילדות קטנות, שהסעירו את התקשורת בארצות הברית ובבריטניה.

בפלורידה שבארצות הברית התפוצצה בחודש האחרון פרשה של חשד להזנחה, התעללות והיעלמות של ילדה בת שלוש. אם שביתה בת השלוש נעלמה לפני חודשיים שוחררה בערבות של חצי מיליון דולר ושבה לבית הוריה, רשויות המדינה בארצות הברית יעקבו אחריה בעזרת מתקן קרסול אלקטרוני.

ברשת פוקס ניוז דווח כי האם, קייסי אנטוני, בת 22, סירבה לומר דבר כשהוצאה מבית הכלא לבית הוריה. אנטוני מואשמת בהזנחה, הצהרות כוזבות, ושיבוש הליכי חקירה במקרה היעלמות בתה בת השלוש, קיילי, שנעדרת מאז חודש יוני.

המשטרה מסרה כי אנטוני שיקרה ולא דיווחה על היעלמותה של בתה במשך למעלה מחודש. מי שדיווח על המקרה היה סבתה של קיילי, שעשתה זאת בחודש יולי, חודש מאז שנעלמה. עורך דינה של אנטוני, ג'וז באאז, ליווה אותה מבית הכלא כשהוא דוחף אותה בין עשרות הכתבים. אנטוני סיפרה לחוקרים כי היא השאירה את קיילי בדירה עם אומנת ביוני, אולם החוקרים אומרים כי הדירה היתה נטושה במשך מספר חודשים. היא סיפרה לבלשים כי לא התקשרה מיד למשטרה לדווח על היעלמותה של קיילי בגלל שביצעה חיפושים אחריה בעצמה.

שאלה כלי חפירה משכנה

חברה של האם סיפר כי היא לא אמרה לה שבתה נעדרת בחודש יוני האחרון, ושכן של האם סיפר לבלשים כי קייסי ביקשה לשאול ממנו כלי חפירה ביוני. קייסי שהושמה במעצר באמצע יולי, הגיעה לבית הוריה מלווה בעשרות כתבים, אך סירבה לענות לשאלות ולהתייחס לפרשה. עורך הדין אמר כי "כעת המשפחה נמצאת ביחד והם נהנים מחזרתה של קייסי לזרועותיהם. ישנה סערת רגשות, והרבה דמעות". קייסי כפרה באשמות והשימוע נקבע לחמישי בנובמבר, המשפט עצמו צפוי להתחיל ב-17 בנובמבר.

"הדבר החשוב ביותר היא שקייסי נמצאת כעת עם משפחתה", אמר דובר מטעם המשפחה, "כעת אנו מבקשים מהציבור שיעזור לנו למצוא את קיילי, אנו משוכנעים שהיא נחטפה". לאונרד פאדילה, צייד ראשים שמחפש אחר הילדה, אמר כי צוותו נשאר בסמוך למשפחה, והוא מאמין כי הם ימצאו את הילדה בשבוע הקרוב. ישנו פרס של 225 אלף דולר עבור מי שימצא אותה.

מדלן מק'קאן נעלמה ב-2007

גם בבריטניה סערו הרוחות בעקבות היעלמותה של הילדה מדלן מק'קאן. בשלישי במאי 2007 נעלמה מדלן ממיטתה בדירת הנופש ששכרו הוריה באתר הנופש פראייה דה לוז שבמחוז אלגרב בפורטוגל, מספר ימים לפני שמלאו לה ארבע שנים. הוריה השאירו אותה ואת שני אחיה התאומים לבד בדירה וסעדו ארוחת ערב עם חברים במסעדה סמוכה. מדי שעה הגיע אחד ההורים לדירה כדי לבדוק שהכל תקין, אך בשעה 22:30 גילו כי בתם נעלמה.

מחקירה ראשונית של יחידת החקירות של משטרת פורטוגל עלה כי מדלן נחטפה. לאחר חקירה נוספת העלתה המשטרה תיאוריה לפיה מדלן מתה בחדרה. במקביל לחקירה, שהתנהלה תוך כדי שיתוף פעולה של המשטרה הבריטית והפורטוגלית, התקבלו מספר דיווחים לא מאושרים של אנשים שטענו כי ראו את מדלן בפורטוגל ובמקומות אחרים. משטרת בריטניה בדקה כיווני חקירה שונים, בהם גם החשד, לפיו מק'קאן נחטפה על ידי רשת פדופילים מבלגיה.

רוברט מוראט, אזרח הבריטי ותושב מקומי בפראייה דה לוז, היה החשוד הרשמי הראשון בפרשת העלמות מדלן. ב-15 במאי, לאחר חקירה שנמשכה 17 שעות, קבעה המשטרה הפורטוגלית כי מוראט הוא חשוד עיקרי. בשביעי בספטמבר הצביעה המשטרה הפורטוגלית גם על הורי מדלן, גארי וקייט מק'קאן, כחשודים. עם זאת, הם קיבלו אישור לחזור לבריטניה.

התקשורת ניזונה מהסבל

היעלמות מדלן והחקירה שנפתחה בעקבות כך זכו לכיסוי תקשורתי בינלאומי חסר תקדים בהיקפו ובאריכות ימיו. סיפור ההיעלמות היה הכותרת החדשותית הראשית בבריטניה במשך למעלה משבוע, נוסף לסיקורים יומיים של התפתחות הפרשה.

אתר אינטרנט רשמי המוקדש להיעלמות מדלן הוקם וקרן גיוס הכספים "מצאו את מדלן" הושקה לטובת מציאתה. בני הזוג מק'קאן נפגשו עם האפיפיור ופתחו בסיור במדינות הגדולות באירופה, צפון אפריקה ובארצות הברית על מנת להגביר את המודעות לפרשה. הכיסוי התקשורתי גבר לאחר שנודע כי ההורים חשודים אף הם.

מאז נעלמה מדלן הררי שמועות וספקולציות סבבו את הפרשה וכלי התקשורת ניצלו את ה"רייטינג" הגבוה של הסיפור עד תום. אלפי כתבות סותרות שהסתמכו על מידע לא מבוסס התפרסמו בעיתונים הבריטים במהלך החודשים האחרונים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

תביעות דיבה של ההורים

בעקבות כך, איימו בני הזוג מק'קאן ומוראט בתביעות דיבה. ב-20 במרץ האחרון הצהובונים הבריטים "דיילי אקספרס" ו"דיילי סטאר" פרסמו בצעד חקר תקדים התנצלות בעמוד הראשי בפני גארי וקייט מק'קאן, לאחר ששני העיתונים פירסמו מעל ל-100 כתבות בנושא היעלמות מדלן, חלקן אף מרמזות על מעורבות ההורים בפרשה. העיתונים הסכימו גם לשלם פיצויים בסך 1.1 מיליון דולר לבני הזוג מק'קאן. שני צהובונים נוספים, ה"סאנדיי אקספרס" וה"דיילי סטאר", פרסמו אף הם את התנצלותם. לדברי ה"דיילי אקספרס", למרות הכתבות שפירסם בעבר, לא קיימות ראיות התומכות בתיאוריה כי הם ההורים הם אחראים למות מדלן.

ב-17 ביולי זכה מוראט בתביעת הדיבה הגדולה בהיסטוריה הבריטית. מוראט הגיש באפריל תביעת דיבה נגד 11 עיתונים בריטים – המספר הגדול ביותר של תביעות נזיקין נפרדות שהוגשו נגד התקשורת הבריטית בו זמנית על ידי אדם אחד. מוראט יישב את התביעה עם העיתונים הנתבעים, בהם ה"איבנינג סטנדרט", ה"דיילי מייל", קבוצת "מירור", קבוצת "אקספרס", ה"סאן" וה"סקוטסמן", וקיבל פיצויים בסך 600 אלף לירות שטרלינג, בנוסף להתנצלות רשמית.

ביולי האחרון, נוקו השלושה מכל חשד למעורבות בתיק על רקע חוסר בראיות. ב-21 ביולי סגרה התביעה בפורטוגל את תיק מדלן מק'קאן באופן רשמי, אך חלום הבלהות של בני הזוג מק'קאן לא ייגמר עד שיוודע מה עלה בגורל בתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully