וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקשר בין אסד לרוסיה - קריאה לסיוע מארה"ב"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.8.2008 / 11:02

מקורות דיפלומטיים מערביים מסרו לעיתון כוויתי, כי "הצעת אסד להציב מערכת טילים רוסים בסוריה מהווה קריאת עזרה מארה"ב"

לאחר שבשבוע שעבר דווח כי נשיא סוריה בשאר אסד הביע נכונות להציב מערכת טילים רוסית על אדמתו, היום (שני) טוענים מקורות דיפלומטיים מערביים כי מדובר בקריאה לארצות הברית לעמוד לצד סוריה ולסייע לה בניהול המשא ומתן עם ישראל "לפני שיוקפא". עם זאת, בשיחה עם עיתון כוויתי אמרו המקורות, כי מטרת ביקורו של אסד במוסקבה ועיתויו מהווים מסר בראש ובראשונה לארצות הברית, המצדיק את הפלישה הרוסית לגאורגיה.

המקורות ציינו עוד כי אסד מנסה ללחוץ על האמריקאים ולהוכיח להם שבפני סוריה עומדות חלופות נוספות מלבדם. לדברי המקורות, אסד משגר מסרים לכיוונים שונים המעידים על בלבול פוליטי ועמדות חסרות שיקול דעת. "סימנים אלו רק מוסיפים לתחושת חוסר האמון של גורמים ערבים ומערביים במשטרו של אסד", אמרו.

ביום שישי הכחיש גורם סורי בכיר את הפרסומים לפיהם סוריה הסכימה להציב מערכת של טילים רוסיים בשטחה. הגורם טען שהידיעות אינן נכונות, וכי נשיא סוריה בשאר אסד ועמיתו הרוסי דימיטרי מדוודב כלל לא דנו בנושא בשיחותיהם. יום קודם לכן דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית כי רוסיה וסוריה נמצאות במגעים מתקדמים בנוגע למכירת נשק נגד מטוסים ומערכות נשק נגד טנקים. כלי התקשורת ברוסיה דיווחו לפני הפגישה כי אסד מעוניין בהצבת טילי קרקע-קרקע וטילים נגד מטוסים מתוצרת רוסית בשטח סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully