וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל ואזרח גאורגים פצועים הובאו לרמב"ם

קובי מנדל

25.8.2008 / 10:07

השניים, שנפצעו בגפיהם בלחימה בדרום אוסטיה, הגיעו במסגרת יוזמה משותפת של אנשי עסקים ישראלים בגיאורגיה ושל בית החולים

מערכת וואלה!

(צילום: דמיטרי זוזוליה, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

חייל ואזרח מגיאורגיה הגיעו הלילה (שני) לבית החולים "רמב"ם" בחיפה. השניים, אירקלי מתיתישווילי בן 28, והחייל גורם ג'ריאשווילי בן 25, נפצעו במהלך הלחימה בגאורגיה, והובאו במסגרת יוזמה משותפת לקהילת אנשי העסקים הישראלים בגיאורגיה ולבית החולים, בסיוע הדוק של שגרירות ישראל בטביליסי. הם מאושפזים במצב בינוני במחלקה האורתופדית כשהם סובלים מפגיעות גפיים תחתונות.

ג'ריאשווילי סיפר לוואלה! חדשות כי הוא משרת ביחידה מובחרת של הצבא הגאורגי והיה אמור להישלח לעירק כחלק מכוח המשלוח הגאורגי, אך נפצע בקרב, זמן קצר לפני חתונתו. הוא מבקש סיוע בהבאת ארוסתו לישראל, כדי שתעמוד לצדו בעת החלמתו ואמר כי בכוונתם להתחתן בארץ. מתיתישווילי הוא אב לילד בן חמש. הוא סיפר שזוהה על ידי חיילים רוסים כגאורגי ונחטף. לדבריו, החיילים הכו אותו וירו ברגלו אך הוא הצליח להימלט כשהוא מדדה על רגלו הבריאה עד שנאסף על ידי גאורגים.

התמחות בפציעות גפיים

יוזם מבצע הטיפול הוא ד"ר אלכס לרנר מהמחלקה האורתופדית א' ברמב"ם. המחלקה, בניהולו של פרופ' מיכאל סודרי, התמחתה במלחמת לבנון השנייה בהצלת גפיים במקרי פציעה מסובכים של פציעות קרב אצל חיילים. ד"ר לרנר הציע שבית החולים יסייע בידע רפואי לטיפול בפצועים גיאורגים וגם לפצועים רוסים.

בשתי המדינות ישנה מערכת רפואה מתקדמת, אך ל"רמב"ם" כאמור, יש התמחות בפציעות גפיים. בסיוע משרד החוץ, נוצר קשר עם קהילת אנשי העסקים הישראלים בגיאורגיה, שבראשה עומד מר איציק משה. קבוצה זו החליטה לקחת על עצמה מימון, הטסה וטיפול בשני פצועים. הפצועים נבחרו לפי הגדרות רפואיות שקבע מנהל בית החולים המרכזי בטביליסי. השניים הגיעו בטיסה של חברת התעופה של גיאורגיה לנתב"ג, ומשם הועברו לבית החולים "רמב"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully