וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "לא ננוח עד לשחרור כל האסירים"

ניר יהב ועדי שמחוביץ

25.8.2008 / 12:07

יו"ר הרשות קיבל את פניהם של 198 האסירים הפלסטינים ששוחררו מבתי הכלא. ח"כ חילו: "שחרור האסירים יחזק את ההידברות"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"לא ננוח ולא נשקוט עד לשחרור כל האסירים מבתי הכלא בישראל", כך אמר היום (שני) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בקבלת הפנים שנערכה ל-198 האסירים ששוחררו מבתי הכלא במוקטעה ברמאללה. הוא הוסיף כי "לא יהיה שלום ללא שחרור כל האסירים מבתי הכלא בישראל ומבלי שייפתרו כל סוגיות הסדר הקבע". עם שחרורם הוסעו האסירים המשוחררים לקברו של יאסר ערפאת, ונציג האסירים, סעיד אל-עתבה, הניח פרחים על הקבר.

198 אסירים פלסטינים שוחררו כמחווה לאבו מאזן. האסירים שוחררו מכלא עופר, שם רוכזו בימים האחרונים, ועברו דרך מעבר ביתוניא שמצפון לירושלים, שם הם התקבלו על ידי מאות פלסטינים שהחזיקו תמונות של בני משפחותיהם.

בשבוע שעבר החליטה ועדת השרים לשחרור האסירים, בראשותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, לשחרר את 198 האסירים עליהם הוסכם, ביניהם שני אסירים עם דם על הידיים: סעיד אל-עתבה, שבין היתר רצח ישראלית בפתח תקווה, ומוחמד אבו עלי שרצח ישראלי בירייה בחברון.

ח"כ נדיה חילו (העבודה) הביעה תקווה שהמחווה הישראלית תצלח, כשהצעד הבא יהיה שחרורו של מרואן ברגותי. לדבריה, "שחרור האסירים יחזק את אבו מאזן ואת המשך תהליך ההידברות, אני מקווה צעדים אלו יתרמו ליצירת אמון בין הצדדים ויזרזו השגת פתרון שלום באזור".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר בתגובה לשחרור האסירים הפלסטינים, כי "שחרור מאות מחבלים עם דם על הידיים זו פשיטת רגל של תהליך אנאפוליס ושבירת כל המוסכמות בחברה הישראלית".

בג"ץ דחה עתירה נגד השחרור

אתמול דחה בג"ץ עתירה של ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" נגד שחרור האסירים. בג"ץ דן בעתירה בהרכב של שלושה שופטים: אדמונד לוי, איילה פרוקצ'ה ויורם דנציגר. השופטת אילה פורקצ'יה דחתה את העתירה בטענה כי "אין בית משפט זה נוהג להתערב בהחלטות הדרג המדיני בעניינים כגון אלו". היא הוסיפה כי "עניין זה נתון בידי הממשלה במסגרת האחריות המוטלת עליה, בניהול המהלכים המדיניים והביטחוניים של ישראל ואין לנו לנקוט עמדה בעניין זה".

בתגובה אמרו ב"אלמגור", כי "זהו יום עצוב מאוד לנפגעי הטרור בישראל ויום שמחה אמיתי לפלסטינים. הם מקבלים תוספת נכבדה לשורות הטרור: רוצחים עם דם על הידיים ומחבלים בכירים, ואנו מרוויחים עוד ימי משא ומתן עם הפלסטינים ושקט מדומה עליהם אנו משלמים בדמים כפולים - דמם של אזרחים וחיילים וסיכונם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully