וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה תקציב המדינה ל-2009

25.8.2008 / 7:05

בתום 16 שעות דיונים בממשלה הושג רוב דחוק של 13 שרים מול 12. השר מופז הצביע נגד התקציב והשר רמון נמנע. אולמרט וברק המשיכו להתקוטט

אושר תקציב המדינה לשנת 2009. לאחר דיון מרתוני של כ-16 שעות בממשלה, עבר התקציב על חודו של קולו: 13 שרים הצביעו בעדו ו-12 התנגדו. השרים שהצביעו נגד התקציב היו שבעת שרי מפלגת העבודה, ארבעת שרי ש"ס ושר התחבורה שאול מופז. התומכים בתקציב היו 11 שרים מקדימה ושני שרי הגימלאים. המשנה לראש הממשלה חיים רמון נמנע בהצבעה.

מיד לאחר ההצבעה אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט, "הייתי נחוש להעביר את התקציב. היה הרבה יותר קל להשאיר את המלאכה לבאים אחריי, אבל האחריות כלפי המשק וכלפי המסורת של הממשלה שגילתה גם בשנים האחרונות אחריות כלפי המשק היא שניצחה".

במהלך הדיונים הארוכים, שהחלו אתמול בעשר בבוקר, הצליח ראש הממשלה אולמרט להבטיח רוב דחוק להעברת התקציב, לאחר ששכנע את השרים זאב בוים, אבי דיכטר, רוחמה אברהם ושרי הגימלאים להצביע בעד התקציב. על פי דיווחים, השר בוים קיבל למשרדו תוספת תקציב של כ-85 מיליון שקל. גם כמעט כל דרישותיו של השר דיכטר מולאו.

במשך הלילה התייחס ראש הממשלה אהוד אולמרט להתנגדויות להצעת התקציב, ואמר כי "צריך להעביר את התקציב הלילה משום שהממשלה חייבת להבטיח יציבות שלטונית. אני מזכיר שיש דברים חשובים מפוליטיקה", אמר.

ראש הממשלה התייחס בדבריו לתחום החינוך, והבטיח לעמוד בהתחייבות שנתן בעבר בנושא זה. לדבריו, למרות התקציב החדש, שרת החינוך יולי תמיר תוכל להמשיך ברפורמה. "החינוך חשוב כמו הביטחון", אמר.

"ברק הסתיר אינפורמציה מהשרים"

ראש הממשלה תקף בדבריו את שר הביטחון אהוד ברק, ואמר כי הוא הסתיר מהשרים אינפורמציה. "העלמת את ההבטחות שנתתי לך מהשרים ולא סיפרת להם על התחייבותי לעמוד בכל ההתחייבויות שנתתי באופן אישי למערכת הביטחון", אמר אולמרט.

בתגובה לבקשת ברק לדחות את ההצבעה על התקציב לשבוע הבא, אמר ראש הממשלה, "אם היית מצליח להשיג את מטרתך לא היית כועס. אתה מתעצבן כי איבדת את הרוב שביקשת להשיג נגד התקציב".

אולמרט תקף את ברק עוד קודם לכן, לאחר ששר הביטחון שיצא מהישיבה לפגישה עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש. "אנחנו יושבים פה ודנים בתקציב, כשהנושא המרכזי המונח כעת על השולחן הוא תקציב הביטחון", אמר אולמרט. "חבל ששר הביטחון לא מאפשר לעצמו ללמוד באופן יסודי ומעמיק את התקציב כי הוא נמצא בחוץ רוב הזמן".

בתגובה לדברי ראש הממשלה בישיבת הממשלה, אמרו מקורבים לברק כי, "ייטב אם ראש הממשלה יתרכז בבעיות תקציב הביטחון ולא בהצהרות ריקות. בניגוד לראש הממשלה ולשר האוצר, ובניגוד לאופן החד צדדי בו הם פורסים את תקציב המדינה, שר הביטחון מקיים התייעצויות עם הגורמים החשובים במשק, ביניהם ההסתדרות, המעסיקים והשרים השונים ללא קשר לזהות מפלגתם. מוטב שכך יעשו גם אולמרט ושר האוצר רוני בר-און, על מנת להגיע לתקציב מאוזן ושפוי".

עדכון ראשון: 02:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully